fredag 15 januari 2010

Gulle-lulle!

Min bästa väninna var och hälsade på mig igår, mysigt! Vi träffas tyvärr inte så mycket sedan hon flyttade till Skurup, tidigare var vi grannar här i Tygelsjö. Det var ju så vi lärde känna varandra. Det var så himla mysigt att vara så nära, mycket spontanträffar och det är ju dem som är bäst. Nu ska det planeras så mycket och många timmar som ska avsättas och då blir det tyvärr mer sällan, trist!

God fika ska vi ju klart ha!
Mmmmm, tror jag tar en till!
Frank tycker att Gulle kan sluta tjata på honom att han ska sluta röka. :o)

Gulle har ju varit såååå himla duktig och slutade röka för 7 veckor sedan, verkligen jättestrongt gjort. Du är så duktig min kära vän, jag är SÅ stolt över dig! Bra jobbat!!!

Gulles goa vovve Sussan, visst är hon fin!

Gulle känner sig bekväm och hemma, det gillar vi. Härligt!!!

Vi hade en jättemysig dag, synd bara att den var så kort. Jag fick äntligen gett min må bra julklapp till Gulle, har velat ge den länge nu.....ju tidigare den används desto bättre ju. Om ni tittar noga på fotot ovan så ser ni att Gulle har ett armband på sig, DET var min present till henne. Men det var inte vilket armband som helst utan ett förgyllt magnetarmband. Det sägs ju att magnet ska vara bra till väldigt mycket och Gulle har precis som jag väldigt mycket värk.

Närbild på armbandet hon fick av mig.

Magneter har bevisad, vetenskaplig effekt på bl.a. följande:
Reumatism (Artros / Fibromyalgi)
Diabetesneuropati
Olika typer av värk & stelhet
Sömnsvårigheter
Menstruationssmärtor

m.m.

Jag fick också julklapp av Gulle, två egentligen men den ena var försenad vid beställningen....men hon visade mig vad det var. :o) Båda sakerna är köpta hos Partylite som har jättefina saker, allt är handgjort och ljusen ska vara både säkra och vara länge. Personligen tycker jag ljusen är reeeeent för dyra, och jag köper lika gärna mina på Ikea. Däremot har dem väldigt mycket annat fint. Dem säljer bara via homepartyn och har du inte haft ett eller varit på ett vill jag gärna rekommendera er det, mycket trevligt!

Denna fick jag idag, en liten kisse som nannar. Så söt!

Ett sånt här ljus har hon beställt till mig, det bruna. Visst är det fräckt, ser precis ut som en trästam genomskuren.

Tack så mycket min kära vän!

Efter att Gulle åkt hem, åt jag lite mat och sen skulle jag till lokalen och repa lite. Hade kameran med mig men glömde helt av under träningen att ta några foton. :o) Men vi fick tränat mycket och det kändes bra.

Var en händelserik dag igår och när jag lade mig så var jag helt färdig! Inte sovit mycket natten innan för att jag var orolig för Sagas op. Sen fick jag inte mycket sömn inatt heller fortfarande p g a oro för Saga, får försöka ta igen mig i helgen istället. Men jag MÅSTE städa i helgen, får nästan panik när solen tittar in. *skrattar* Och nu börjar katterna fälla rejält också så det blir fort "damm"tussar i hörnorna. Vi har inte ens fått undan alla julsakerna än!

Måste, måste!!!

Vad ska ni hitta på i helgen, några speciella planer?

Kram

1 kommentar:

  1. Skapad av Ewa lör, januari 16, 2010 02:24:17

    Till Gulle:

    Hej på dig, vännen. Vad roligt att Nina skrev om dig, om ditt besök, mm.
    Hoppas, du kommer ihåg oss från Ninas stora klapp-träff.

    Ville - liksom Nina - GRATTA dig på din 7-veckors-dag !... Strongt av dig, verkligen. Vill samtidigt berätta för dig att dina NO SMOKING-samtal med Gabi har på allvar påverkat henne, och nu väntar hon bara otåligt på sitt läkar-besök den 29 jan. Hon vill prova på dessa tabletter som du rekommenderat henne.

    Och jag själv hoppas också på att detta vårt n-te försök kommer att bli bestående. Exempel varom är många omkring -> se: Nina själv !...

    GRATTIS du också än en gång, Nina, pga dina drygga 2 år av NO SMOKING!...
    Har räknat ut att på den tiden har du SPARAT c:a 35.000 (!) kr, så dina snygga 2 par "belönings"-skor är bara en droppe i havet i jämförelse.

    Kram / Ewa

    SvaraRadera