onsdag 27 januari 2010

Hem?

Sitter på jobb nu och kollar ut på snötäckta tak. Har snöat ända sen jag vaknade imorse. Dagen började med att vi alla försov oss *suck* och när jag sen tittade ut insåg jag att jag skulle inte kunna skynda skynda på vägarna. Ja, så blir det ibland. Bättre att ta det lungt och komma helskinnad fram, fast nu är jag mer orolig för att inte kunna komma hem.

Vackert men å så opraktiskt!

Ni vet min berömda väg som går hem till vårt hus, den där vägen som alltid tycks "glömmas bort" av plogningsbilarna. Och det är inte som värst när det snöar, men när det dessutom blåser lägger sig stora vallar på vägen. Livsfarligt!!! Och tyvärr så blåser det ganska friskt för tillfället och det känns som att det ökar i takt med att timmarna går. Får bara hålla tummarna att man kommer helskinnad hem å slipper spendera natten på kontoret!

Inte vackert men väldigt praktiskt!

2 kommentarer:

  1. Skapad av Ewa fre, januari 29, 2010 01:38:18

    Stämmer - "inte vackert, men praktiskt".

    Men lägg då in en bild på VÅRT KONTOR med den redan berömda SCHÄSLONGEN!... Lika praktiskt (beprövat flera ggr av mig!!!...), men betydligt vackrare!... Zzzzzz!...

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina fre, januari 29, 2010 02:02:19

    haha, ja vi har fint på vårt kontor! Finns flera bildbevis på det här på bloggen!

    Kram

    SvaraRadera