torsdag 7 januari 2010

Jordnötskakor!

Igår bakade Colin och jag Jordnötskakor även kallade för Snickerskakor, dem är sååå smarriga. Ett recept som är ändå från när Colin och Kevin gick på dagis :o) Men vi har varit av med receptet i många år men innan jul när jag sorterade bland recepten hittade jag det. familjens stora glädje!

Jordnötskakor/Snickerskakor!

Ingredienser
1 burk jordnötssmör
1 dl cocos
1 dl socker
2 dl sirap

1 tsk vaniljsocker
1 liter cornflakes eller k-special flingor.

250g mörk blockchoklad

1. Blanda jordnötssmör, cocos, socker och sirap och smält ihop.

2. Rör i vaniljsockret i den smälta massan.

3. Därefter tillsätt flingorna, blanda väl.

4. Bred ut smeten i en liten långpanna eller i form med avtagbar kant.

5. Smält blockchokladen i vattenbad.

6. Bred den smält chokladen över smeten.

7. In i kyl och låt stelna. Ta ut och skär i bitar.

2 kommentarer:

  1. Skapad av Astrid tor, januari 07, 2010 17:19:05
    DET ska jag helt klart testa!!!! *S* Är de lika goda som mandelmums lär man gå i vikt! Hihi.

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina fre, januari 08, 2010 00:31:10

    Tycker jag absolut du ska göra Astrid, är som goooodis! Men ingen höjdare för figuren min ;o)

    Kram

    SvaraRadera