fredag 15 januari 2010

Julreflektion!

Jag gav ju ett löfte förra året inför jul, vilket innebar att jag skulle göra minst en sak varje dag fram till julafton som hade med julen att göra. Jag har ju redovisat i december efter hand men har inte gjort någon "utvärdering" efter, höll jag mitt löfte eller ej? Vissa saker kunde jag ju inte ens redovisa, som t ex julklappar jag köpt. Så allt har jag inte kunnat redovisa. Men kontentan av det hela är att jag både följt och icke följt mitt "löfte". Med att jag inte följt det menar jag att jag faktiskt inte gjort en sak VARJE dag! Men jag har följt det på så sätt att jag vissa dagar gjort FLER än en sak istället. Så slutresultatet blir att jag faktiskt gjort mycket mer än 24 julinspirerade saker och detta är jag jättenöjd med. Jag har ju trots allt mina begränsningar p g a min sjukdom bl a, och tillsammans med arbete, familj, djur, hem, musiken m.m. så är det ibland en omöjlighet att hinna med allting. Men jag hade ett mål och det jag missade i ena ändan tog jag igen i andra, bra va!

Julreflektion ifrån vår fina gran

2 kommentarer:

  1. Skapad av Ewa lör, januari 16, 2010 02:01:32

    Vilket fint ord- och tankelek -> jul-"reflektion" !...
    Sådana situationsskämt och -tankar tycker jag mkt om.
    Kramis, kära lilla Nina !... Ha en fin helg !...

    PS - och en jätte-MIAU-kram till lilla underbara SAGA

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina lör, januari 23, 2010 00:34:49
    Jag kan om jag vill

    SvaraRadera