tisdag 5 januari 2010

Kalender 2010!

Nu kan jag äntligen börja använda min nya kalender som jag köpte i september. Min förra kalender var slut ungefär då också, många går ju ofta terminsvis. Hade haft den i ca 2år med fint limegrönt skinnomslag och tanken var att jag skulle använda den fortsättningsvis, alltså bara köpa kalenderinsatsen. Men när jag står där bland alla kalendrar får jag syn på en annan kalender som var fantastisk vacker. En sån kalender som man blir glad av bara man tittar på den.

Visst är den fin! Kolla så fina bilder det finns inuti också, kan man annat än bli glad av dessa bilder och färger? :o)






Konstnären heter Catalina Estrada och är fantastiskt duktig. Likaså är varje sida i kalendern smyckade av små minibilder men också kloka, tänkvärda små texter från författaren Paulo Coelho. Väldigt fin kalender och mycket prisvärd, köpte min på bokia.

Dagen då jag köpte den skulle jag möta upp med Colin, så jag bestämde i ett café med honom och tänkte att då kan jag sitta och skriva över allt (födelsedagar, möten m.m.) i min nya fina kalender. :o) Så jag börjar längst fram med att skriva i namn, adress, tel m.m. Därefter bläddrar jag till första datumen……döm om min förvåning när jag upptäcker att inte kalendern börjar förrän den 1 januari 2010. Jag blev såååå besviken, jag ville och behövde en kalender nu ju…och nu hade jag redan skrivit i den så jag kunde inte gå och byta. *skrattar* Så nu kanske ni förstår min inledning med -äntligen kan jag börja använda den! :o)

Avslutar med lite tänkvärda från Paolo:

”Om man vet vad man önskar sig av livet har man alla möjligheter att lyckas förverkliga sin dröm.”

”Var och en har sitt eget sätt att se på livet, att handskas med svårigheter och erövringar. Att undervisa är att visa att det är möjligt, att lära sig är att göra det möjligt för sig själv.”

”Varje morgon för med sig en dold välsignelse. Om vi inte tar vara på det undret i dag kommer det att gå förlorat.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar