fredag 22 januari 2010

Kraft.....

Känner mig lite piggare idag! Skönt, tycker inte om att ”inte ha ork/kraft”. Men jag är van och vet att det inte är någon mening med att bli frustrerad, det är bara att ”lyda” kroppen och låta den komma igen sakta men säkert. Fick städat resten av köket idag så det kändes befriande, han ju bara med halva i helgen. Nu har jag bara golvet kvar men det tar jag i helgen. Har en ångmaskin som är jättebra och verkligen tar bort smutsen i fogarna också, så nu slipper jag ligga på alla fyra och skura golv på ca 30kvm. Eftersom den fungerar med ånga, alltså endast vatten, drar jag över golvet efteråt med en vanlig mopp och lite luktegott i vattnet…..är ju halva nöjet med att tvätta golv – att det luktar så gott efter. :o)

Förresten, jag tror inte jag har visat er min älskade kaffemaskin, nymalt kaffe varje morgon på ett tryck. *skrattar* lät nästan som en reklam slinga. Men det är faktiskt sant, en helt underbar kaffemaskin. Alla ni som uppskattar ett riktigt gott kaffe, investera i en kaffe maskin…ett gott råd! Den kommer från Elektrolux och jag har faktiskt inte hitta någon motsvarighet någon annanstans än. Läs mer här: http://www.electrolux.se/node38.aspx?productId=11360

Saga mår bra och är pigg som bara den, jag tyckte hennes sår kändes lite ”knöligt” häromdagen så Frank fick köra iväg till vetrinären så dem fick kolla att all var bra. Jag har haft sådan otur med mina djur att jag är nog överdrivet uppmärksam, men hellre det! Allt såg i alla fall bra ut och jag ska dit på tisdag för att ta stygnen. Saga har varit så duktig med tratten. Hon slipper ha den på dagen men när vi ska gå och nanna så sätter vi på den, och hon accepterar det utan problem. Det är precis som att hon vet att – nu ska vi sova, men hon blir klart jätteglad när jag tar av den på morgonen…den e ju lite bökig.


Avslutar med lite snö/vinter bilder som jag smög ut och tog mitt i natten när det snöade för några nätter sedan, visst e det vackert när snön är helt orörd!




Kram o natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar