söndag 10 januari 2010

Lugna lördag!

Åååååå vad jag saknar mina pågar!!!

Jag avskyr att inte ha mina pågar hos mig, känns hela tiden att det är något som saknas. För mig är familjen viktigast, och hos och med familjen känner jag mig tryggast. Har ni sett min fina väska, ett sätt för mig att ha min familj med mig alltid. :o)

Fin va!

Har varit en väldigt lugn lördag idag, inga tider att pass, ingen stress. Sover väldigt mycket för tillfället, ca 12-14 timmar per dygn. Är såååå trött! Ganska jobbigt faktiskt, tycker inte om att "slösa" med tiden så....men jag försöker tänka att min kropp behöver det just nu. Är ju själv så duktig på att berätta för folk att dem ska passa på och vila upp sig nu, och att det egentligen faktiskt är de enda månaderna nu på året som man verkligen har möjlighet att ladda batterierna. Ska försöka få mina egna råd att lugna min frustration :o)

Här är iallfall en som verkligen tagit det rådet på allvar.

Gott!

Fått tvättat lite idag iallafall, känns skönt!

På väg ut i tvättstugan.......

Och min fina grupp med amaryllis har börjat blomma idag :o)

Inte helt fel att få njuta av en blåsig och kall dag i januari!

Annars bestod kvällen mycket av dator, rött vin (lite popcorn) och massor av känslor. Precis läst igenom det sista av en blogg från en tjej här i Malmö som fick besked om en hjärntumör i september förra året. Genom hennes blogg kan man följa hennes vardag med allt vad det innebär när man fått ett sådant besked. Jag har läst hennes blogg innan, men har inte läst allt från början....så det bestämde jag mig för att göra igår! Idag blev jag färdig med hela, fram till idag då. Jag har gråtit och skrattar, älskat och hatat....och en hel drös med andra känslor att poppat upp när jag har läst, men framförallt så har hon inspirerat mig. Jag tycker absolut att ni ska läsa hennes blogg, och gärna skriva en rad eller två med. Jag skrev till henne igår om ett tips och fick svar redan idag, blev jätteglad för det.

Nu har hon bytat blogg, men från början hade hon den här

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.12171634

Där är den från början, tänk på att läsa nerifrån och upp. Efter hand får ni leta i arkivet efter de andra inläggen så ni får rätt ordning på allt. När ni kommer till sista inlägget så finns det vidare länk till hennes nya blogg där.

Det är inte utan att det berör en djupt och man får helt andra ögon på livet! Lycka värme och kärlek till dig Annette!

Stor kram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Skapad av Mulle sön, januari 10, 2010 20:22:53
    Anette är kompis till min bäste tjejkompis och jag får lite info då och då ....Man kan bara hoppas att den lilla chans hon har ska rädda henne. Livet är inte rättvist.

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina mån, januari 11, 2010 20:15:38
    Ja, verkligen! Håller tummar och tår allt vad jag kan. Är väl Gud som vill ha tillbaka en av sina änglar annars

    SvaraRadera