söndag 17 januari 2010

Marie-Louise tog sitt liv!

Såg ni Uppdrag granskning i vecka? Det handlade om Marie-Louise som tog sitt liv p g a de nya idiotiska reglerna för sjuka. Jag är drabbad och många med mig, du med kanske? Man blir så ARG!!!

Såg du inte programmet kan du se det här:

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning



Och här kan du läsa en artikel gällande detta som stod i Aftonbladet idag, det är RESURS som skrivit brev till regeringen.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6438782.ab


RESURS står för, Respekt för Sjuka och Utsattas Rätt i Samhället. Gå gärna in och läs mer ppå deras hemsida och framför allt, BLI MEDLEM. Det är jag!

http://resurs.ning.com/?xg_source=msg_mes_network




1 kommentar:

  1. Skapad av Ewa mån, januari 18, 2010 01:54:24

    Jag är bulverserad, liksom du !…

    Man känner en sådan vanmakt inför regeringens grymhet, likgiltighet och rakt utsagt - dumhet. I lördags hörde jag på radio (P1, kl 12:00-12:30) en intervju med KD:s partiledare Göran Hägglund. Naturligtvis, försvarade han regeringens agerande med att regeringen bara vill "hjälpa de långtidssjuka med deras rehabilitering".

    Då ställde jag mig en fråga - varför inte göra det inom ramen av de myndigheter som är avsedda för det, d.v.s. Försäkringskassan och hela sjukvården? Varför lägga rehabiliteringen på AF – en myndighet, som har andra syften och mål? Nämligen – att hjälpa de arbetssökande att hitta jobb, och inte att ta hand om de sjuka. Varför vända upp o ner på hela systemet? Ju, för att kallblodigt "legitimt" bestjäla de svaga och utsatta. Som ett annat exempel i denna policy är sänkningen av årets basbelopp. Varför? – ju, för att sänka alla bidrag som räknas i basbelopp, så enkelt är det!

    Därför – ja!… Jag skall snarast möjligt också bli medlem i RESURS!… Tack, Nina, för tipset!

    Personligen har jag blivit drabbad av FK 3 gånger på sistone. I klart språk – jag har blivit bestulen på min rättenliga sjukpenning (2 mån, 1 mån + ytterliggare 2 mån) vilket förutom fattigdom och problem resulterade direkt i en sänkt årsinkomst. Detta gör att jag inte längre har någon kredibilitet hos banker och kreditinstitut, precis som om jag blivit stämplad av Kronofogden – dessa vill inte ens befatta sig med mig (är för fattig!…) för att t.ex. hjälpa mig med att lägga om mina dyra krediter, som det just nu är så på mode!

    Avslutningsvis vill jag tipsa om Micheal Moore’s uppseendeväckande film "SICKO" om USA:s sjuka sjukvårds- o försäkringssystem, som går då och då på repris på TV4-FAKTA.

    Det närmaste jag har hittat på webben är: http://www.imdb.com/video/screenplay/vi981991705/

    SvaraRadera