fredag 1 januari 2010

Nyårslöften!

Vet ni vad, idag är det exakt två år sedan jag slutade röka. Precis på dagen faktiskt! Inget som var planerat, inget nyårslöfte.....bara ett infall! Jag bara kände att nu får det vara nog, knycklade ihop och slängde de cigaretterna jag hade kvar. Hade ingen aning om jag skulle klara det eller ej, men nu sitter jag här RÖKFRI två år senare gissa hur bra det känns! Och hur har jag då belönat mig på två års dagen, jo jag har beställt skor. *skrattar* ja för det har jag ju inga redan tänker ni *skrattar* Och mitt svar på det är -skor kan man aldrig få för många av har inte fått hem skorna än, men lovar att visa dem när dem kommit!


Jag tycker faktiskt det här med nyårslöften är en riktigt bra grej, men viktigt är att välja löften som är rimliga! Att ge löften om att man ska sluta röka är ju toppen, men om man verkligen inte är redo för det och kanske inte bestämt sig till 100% är löftet inget värt. Då slutar det bara med besvikelser och det är ju inte det nyårslöften är till för. Det är faktiskt något magiskt med datumen den 1 januari, den symboliserar på något sätt en ny början. Därför finns nyårslöften av en anledning, man börjar året med nya krafter och en önskningar om viss färänding....vissa som man då kan skapa själva. Så har du inte gett något löfte så tycker jag absolut du ska göra det och välj något som du KAN och VILL hålla! Och när du klarat det, BELÖNA DIG SJÄLV! Det är minst lika viktigt som själva löftena, det är ju då du skördar frukten av ditt arbete.

Så kom igen, ge ett löfte. Vågar du ge det här på min blogg? Dela med dig? Jag ska dela med mig av mitt iallafall. I år ska jag tänka mer på mig själv :o) Med det menar jag att jag ska ta hand om min kropp och själ mer! Ta fatt i min träning igen, gå ner lite i vikt, inte stoppa i mig en massa strunt, helt enkelt rå om mig själv och min kropp. Jag har ett speciellt viktmål, men det behåller jag för mig själv iallafall än sålänge.

Så nu är det din tur, vilket löfte har du gett dig själv?

2 kommentarer:

  1. Skapad av Peter lör, januari 02, 2010 21:57:27
    Jag ska sluta äta godis. Har en otrolig tandvärk....

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina tis, januari 05, 2010 02:00:36

    Härligt, fler än jag som gett löfte!

    N

    SvaraRadera