måndag 4 januari 2010

Stora bocken på besök!

Nu äntligen i söndags så påbörjade jag min bock! Och så avslutade jag den idag. :o) Också en sådan sak jag skulle haft gjort för länge sen, ända sen förra året t o m. :o) Men så är det i jultid, man har så mycket annat och ibland får man helt enkelt prioritera bort vissa saker.

Här sitter jag och bockar till den 3mm ståltråden som ska bli stommen till bocken. Inte helt lätt :o)

Så här ser den ut när stommen är färdig, nu ska den kläs!

Börjat klä honom! :o)

Lite mer......

Å färdig :o) Sååå söt han blev!

Nu hade det klart varit roligt om jag hade fått njutit av honom lite längre, men han står iallafall sålänge det är kallt. Och sen är det bara att klippa bort granen och spara stommen till nästa år. Det kändes så skönt dessuom och göra något kreativt med händerna. Man håller på som en galning nästan hela december och pysslar och är kreativ (iallafall jag) och sen fr o m den 1 januari ska man helt plötsligt sluta. Nä, det fixar inte jag. *haha* Jag måste få vara kreativ året om, sen om jag binder bockar i April och målar ägg i november spelar inte så stor roll. *skrattar*

Kramen

2 kommentarer:

  1. Skapad av Natti mån, januari 04, 2010 21:34:40

    Fin den blev Nina... /mvh Natti

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina tis, januari 05, 2010 01:59:30

    Tack

    SvaraRadera