fredag 29 januari 2010

Sushi & Snö!

Det bara fortsätter att snöa, har kommit minst 10cm bara idag....var ska det sluta? Och hur ska jag komma till Svedala imorgon?




Mitt i deppandet kände jag för något gott att äta! Inget bra läge att ge sig ut och köpa något så jag fick kollat i skåpen vad som fanns hemma, och bestämde mig för att göra sushi idag. Jag äääälskar verkligen sushi ich skulle nästan kunna äta detta 7 dagar i veckan. Jag saknade tyvärr avocado, men det fick gå ändå. Tog lite av varje som jag hade hemma.



Min receptbok där jag sätter in alla receptklipp eller skriver in alla de där receptfavoriterna, bl a mitt sushi recept. :o) Folk tror att det är så svårt att göra sushi, men det är det inte. Det är faktiskt jättelätt!

Påbörjad sushirulle och ett glas antioxidanter som en blogg kollega så fint kallar det. Me like!

Ingredienserna! Man tager som sagt vad man haver, lax (ett måste),gurka, räkor, hackade svarta oliver, finhackad rödlök och självklart Noriark (dem svarta algbladen som omger sushirullen) ris och wasabi!

Första rullen delas.

Visst blir dem fina. Ätes med pinnar och doppas i soja blandat med lite wasabi *mums*

Ja, nu är denna dagen snart slut. Blev inte alls som jag hade tänkt mig idag. Visst, vissa dagar är ju så och jag borde vara van, men det hindrar inte en från besvikelsen tyvärr. Och hade jag bara inte känt mig så himla ledsen.

Natti natti

3 kommentarer:

  1. Skapad av Mulle fre, januari 29, 2010 23:41:14
    Jag ska till Svedala i morgon och kör Saab...Kommer alltid fram!

    SvaraRadera
  2. Skapad av Lisbeth lör, januari 30, 2010 01:45:04

    Tack för tipset för vi älskar sushi det skall jag göra.....mums.

    Kram/Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Skapad av Nina sön, januari 31, 2010 22:59:57

    Ja, gör gärna det Lisbeth. Har lagt ut receptet till dig oxå!

    Kram

    SvaraRadera