onsdag 13 januari 2010

Underbara människor!

NU är jag trött :o) Känner mig väldigt nöjd med dagen, men trött. Vaknade 06.15 av mig själv och tyckte inte det var lönt att somna om. Upp och värmde upp lite morgonfrusenhet med en kopp nymalet kaffe *mmmm* sen iväg för att köra Colin till busshållsplatsen. Hem med en nytryckt City och resterande kaffe i en mysstund alldeles för mig själv innan det är tid för smink, kläder, hår, frukost, smycken, väskor, mat i en enda salig”röra”…… precis som en vanlig morgon ska vara.

På jobb jagade jag igång Ewa idag, - dags för storstädning av vårt kontor! Och innan hon visste ordet av hade jag ”öst” ner sakerna från bokhyllan och gett henne i uppgift ATT sortera så torkar jag!!! Så det var bara för henne att hänga med, och efterhand jag torkade av skickade jag runt henne på andra platser i rummet så jag kunde komma åt… Ewa är en sån där ”bra och ha-are” och hon avskyr att slänga saker, vilket innebär att hon sparar på allt skräp. *skrattar* Men blev prövad idag och hon var faktiskt jätteduktig måste jag säga, BRAVO Ewa!!! Och vi fick vårrensat, vårstädat och väldoftande på vårt rum…härligt!

Med dammsugaren i högsta hugg!

Ewa "övervakar" städningen!

På hugget!

Ewa är vääääldigt glad att städningen är över. :o)

Jag blev såååå ”uppvaktad” idag, trots att jag inte fyllde år eller nånting. Fick presenter sådär utan någon speciell anledning! Har helt fantastiska människor omkring mig, och jag hoppas att jag alltid kommer att ha förmånen att ha så fina människor i mitt liv. Tack för att ni finns!

Fick en jättefin gosig halsduk av Hillevi! Hon hade också lagt med lite stärkande klok text som jag ska läsa igenom sen i lugn och ro, gulle dig! Fick faktiskt en ask After eight oxå efter julledigheten som låg på mitt skrivbord och välkomnade mig tillbaka! Tusen tusen tack Hillevi, är så himla glad och tacksam för din omtanke!

Sen fick jag en jättefin plånbok av Rickard, bara sådär helt appropå! Himla gulligt eller hur! Han brukar komma med små gåvor lite då eller så kommer han och bjuder på färsk frukt eller choklad, idag bjöd han på färska jordgubbar! Vilken lyx är inte det! Jättestort tack goa Rickard!!!
Efter jobb åkte jag iväg för att möta upp Colin och för att handla lite. Colin hade sin kompis med också och dem var så snälla och hjälpte till med både shopping och tunga matkassar, tack goa pågar!

Känner mig verkligen lyckligt lottad av många anledningar här i livet och att ha så många godhjärtade härliga människor runt mig är en av många. Tack för att ni finns i mitt liv och tack för att ni är som ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar