måndag 4 januari 2010

Lördagslugn...

Varit en ganska så lung dag idag, precis som det ska vara efter allt firande. Kände för att vara lite kreativ trots allt, skulle baka men upptäckte i sista minuten att jag fattades en ingrediens. Inget att göra åt det då, gick ut i blomsterverkstaden och skapade istället. Gjorde ett arrangemang till oss själva, har helt glömt bort oss själva i all juleglans. Dem säger ju att ”Skomakarens son går med håliga skor” haha, ja för en gångs skull har det stämt....iallafall inomhus. Men jag brukar annars vara väldigt duktig på att fixa blomsterfint till familjen också. Denna skulle jag ha gjort för ett bra tag sedan, gjorde en liknande som var beställd och kände att jag blev så nöjd och ville ha en själv också. Men det har som sagt inte blivit av, förrän NU….Fin va!

Kissarna skulle självfallet kolla läget, inget kommer in i detta hus utan att genomgått "säkerhetskontrollen" *haha*

Och så här ser den ut utan kissar *skrattar* Det är en ovanlig sort Amaryllis som blir limegrön och jag väntar spänt på att få se den, lägger ut bilder när den blommar!

Sen gjorde jag ett arrangemang till vår granne som var en gemensam gåva från oss och våra vänner!

Därefter satte jag ihop några julboxar som jag köpte på rean, jättebra att packa ner julsakerna i efter jul. Lätt att hitta nästa år och ser dessutom mycket trevligare ut på vinden :o)


Självklart måste ju dessa också kontrolleras ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar