lördag 6 februari 2010

Deltävling 1 Melodifestivalen - vad tyckte ni?

Ja, vad tyckte ni nu om årens bidrag? Var det rätt låtar som gick till final och rätt låtar som gick vidare till andra chansen? Vad tyckte ni om scenen och programledarna? OCH vad tyckte ni om det inledande numret?
Ola, "unstoppable" - helt ok låt, inget direkt att kommentera här! Direkt till final!

Jenny Silver (tidigare Öhlund), "A place to stay" - Vad var detta egentligen??? Jag fattar ingenting? Jenny Öhlund är en duktig sångerska och när hon sjöng i Candelas orkester var hon en av Sveriges populäraste sångerskor i sin genre! Detta för mig är att slösa bort sin talang för detta tyckte jag var värdelöst och konstigt! Synd! Inte förvånad att hon åkte ut!

Linda Pritchard "You´re making me hot" - Helt ok låt, inget speciellt att säga mer än att det kändes väldigt mycket Shakira över alltihop. Dock inget fel i det, jag gillar Shakira. Åkte ut, synd!
Pain of Salvation "Road salt" - Hmmmmm.....väldigt förvånad att de gick vidare till andra chansen, tyckte absolut där var andra som var bättre! När halva låten hade gått hade jag nästan somnat.
Anders Ekborg "The saviour" - Detta var bl a en av de låtar jag tyckte var avsevärt bättre än Pain of Salvation. Tyckte denna var pampig och den växte under tiden dessutom. Anders är ju duktig och jag gillade verkligen denna! Tråkigt att han åkte ut!

Jessica Andersson "I did it for love" - Cool tjej med skinn på näsan, dessutom en underbar röst. Vacker ballad och den tog henne till andra chansen, frågan är hur långt den hade klarat sig i stora världen? Men vacker låt!
Frispråkarn "Singel" - Ja, ganska så trevlig faktiskt. OCH observera, den ENDA av låtarna med svensk text *applåderar* tycker jag dem ska ha en eloge för! Trodde nog att det skulle gå bättre för den och att ungdomarna skulle rösta på den. Men tyvärr inte, den åkte också ut!

Salem Al Fakir, "Keep on walking" - Helt klart kvällen bästa bidrag, men så gick den också direkt till final. Blev t o m ETTA! Jag gillar Salem skarpt och inte nog med att han är väldigt duktig och musikalisk så är han väldigt ödmjuk och verkar mycket vettig! Hoppades på honom redan från början och är så glad att han gick vidare!!!

Programledarna var väl ok, blev faktiskt mest imponerad av Don Johnson. Speciellt hans sång och dans. Sen vet jag ju inte om det behövs tre st programledare, kostar ju bara en massa pengar! Förstår att dem vill komma med något nytt, men jag tyckte mest det kändes rörigt! Prestationerna var det väl inget fel på men om jag skulle välja bort någon hade det varit Christine, föredrar henne i Hey Baberiba och liknande forum. Älskar när hon spelar Silvia :o)

Scenen reflekterade jag inte så mycket över, var inget storslaget iallafall. Däremot tyckte jag den var fantastiskt vacker under både Jessicas och Salems nummer. Så nu är det bara att hålla sig till nästa lördag *suck* jobbigt! Har gjort chokladmousse nu, står fyra st och väntar. *mums* Så nu ska jag fixa en kopp te till mig och Frank, servera vars en (till att börja med) chokladmousse och sen ska vi mysa till nån film i soffan. Vilken det blir det vet jag inte än. Ha en fortsatt skön kväll alla, ses snart igen!


Kram N

2 kommentarer:

  1. Skapad av Lisbeth sön, februari 07, 2010 00:22:22
    De som gick vidare till Globen direkt och de som fick andra chansen var väl ok men för min del hade Anders Ekborg kunnat få en andra chans. Dolph Lundgren tyckte jag var kanonbra, samt trevlig att titta på .....hihi!

    SvaraRadera
  2. Skapad av Nina mån, februari 08, 2010 00:39:05

    Ja, Anders Ekborg gillade jag oxå....trodde faktiskt att fler skulle rösta på honom. Synd! Och jag håller med dig, Dolph (haha, kom precis på att jag nog skrivit Don i mitt inlägg, hahaha) var en överraskning!

    Kram

    SvaraRadera