lördag 13 februari 2010

Fram med flyttkartongen...

...igen! *suck*

Japp, Frank är dålig igen! Vi har inte varit utan kartongen så länge och så är det dax igen. Frågan är om det hjälper överhuvudtaget, oftast smittas man ju innan man ens vet om att man håller på att bli sjuk.

Så Frank är alltså sjuk igen, ont i halsen, febrig och trött. Jag bäddade ner honom innan så han fick sova, sen gjorde jag äggmackor och panodil-dricka till honom.

Har ni inte provat detta så tycker jag absolut ni ska göra det! Flytande panodil som är väldigt lenande för halsen med smak av svart vinbär och mentol. Med en klick honung blir det både gott och effektivt!

Till middag gjorde jag ugnsbakade sötpotatisar och grönsaker (röd, grön & gul paprika, zuccini, hela lökar, vitlök), riktigt gott. Till det gjorde jag stekt fläskfilé, bernaisesås och en god grönsallad. Som vi njöt av till melodifestivalen. Just nu kollar vi på film men jag ska skriva om melodifestivalen efter den är slut. Vi tittar på en av tidernas roligaste film Dum & Dummare, tröttnar ALDRIG på den. Nog 15e gången jag ser den och ändå skrattar jag lika mycket varje gång, Jim Carrey är ju helt fantastisk! Nu är det paus så jag ska hinna fixa Ingefärs te till Frank och mig nu, men jag skriver efter filmen!


Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar