lördag 6 februari 2010

Ibland blir saker inte som man tänkt sig...

Hur mår ni där ute? Hur har veckan varit och vad har ni för planer inför helgen?

Denna vecka har verkligen varit en berg och dalbana för mig, händelserik och full av förväntningar. För att sen helt plötsligt vändas till vånda och besvikelser! Har haft en massa planer denna vecka och nästan ingenting blev av. Jag vet, jag borde vara van. Det är så typiskt denna sjukdom och jag har haft det såhär länge nu, men det har varit mycket värre så det får man vara tacksam för. Har man redan ont om energi och kraft så räcker det med lite "överraskningar" för att rubba en ur balans.

Det som troligtvis knäckte mig denna vecka var när jag fastnade med bilen i snön. Jag klev i halvmeter höga snövallar, låg på knäna och grävde snö både med händerna och fönsterskrapan jag hade. Jag kämpade på ordentligt och var nog ute i kylan i iallafall 30minuter, blev ju dessutom genomvåt på byxbenen och i skorna. Höfter och ben tog verkligen stryk av detta och jag har knappt kunnat gå sedan dess. Mornarna har varit hemska och jag har stapplat mig in på toa med hemska smärtor. Men det har iallafall blivit lite bättre för var dag så det är jag tacksam för, fick faktiskt t o m gett mig ut för lite matshopping en kort sväng i eftermiddag. Allt börjar sina i skåpen och grönsaker vill jag välja själv så jag tog en smärtstillande och gav mig iväg. Är inte glad för tabletter men ibland är det tur att det finns.

Ja, jag ska inte klaga...det finns dem som har det värre. Men man är ju inte mer än människa och ibland behöver man få besvikelserna ur sig för att sen kunna lägga dem till sidan och gå vidare. För hur van jag än är vid att min kropp eller mind lägger av så stoppar det mig inte från att bli besviken, jag vill ju så otroligt mycket här i livet! Jag är iallafall väldigt glad och tacksam för att vi INTE spelar i helgen, ska bara ta det lungt heeeeeela helgen och vila min kropp. Jag har redan börjat, just nu sitter jag i soffan, bloggar, kollar på Terminator 3 och käkar Ahlgrens bilar. *mums* "Finns bara ett sätt att stoppa dem, i MUNNEN!"

Vi skulle egentligen haft gäster imorgon/lördag men valde att avboka det, det kommer alltid fler tillfällen. Som sagt, bättre att vila denna helgen. Dessutom kommer MELODIFESTIVALEN deltävling 1 *yohoo* imorgon, så det ser jag verkligen fram emot....sååååå spännande!


Årets programledare, en härlig blandning...kan nog bli skoj!

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar