onsdag 10 februari 2010

Idag...

Idag har jag varit en som Zombie, ont, trött å total "oanvändbar" till ngt nyttigt......eller jo, nyttigt kunde jag faktiskt fixa till maten. Grillade grönsaker, men basen består av vitkål och/el rödkål, rödkålen är mycket för den vackra färgens skull. :o) Sen kan man ta lite vad man vill, jag använde idag tunt skivade morötter, lök både röd och gul, lite vitlök som krydda, tunt skivad potatis, grön paprika. Jag tror det var allt, stek ihop allt i olja i en stor gryta, börja med kål och avsluta potatis. Till denna grönsaksblandning serverade vi stekt lax. Går lika bra med falukorv, kyckling eller bara som det är. Gott och nyttigt!

Såg vackrare ut i verkligheten, som en symfoni av färger!

Jag är väääldigt duktig på att äta grönsaker, varje dag äter jag frukt och grönt. Supernyttigt och fräscht, MEN det finns en STOR nackdel av att äta så mycket grönsaker, man bli så gasig i magen!!! *hehe*

En som hade fullt upp idag vara Saga, kolla själv...

Vi har slängt ut fågelmat utanför fönstret, kissarna brukar ligga på rad.

Nu sitter jag och avslutar detta inlägg tillsammans med ingerfärs teet som jag la ut receptet på bloggen idag (finns under svårt att sova), prova det var faktiskt jättegott, och kroppen slappnar verkligen av. Ska skriva in det på recept sen. Jobb imorgon så nu i säng.

Natti natti alla, sweet dreams!

Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar