torsdag 25 februari 2010

Intressant besök idag!

Har jobbat idag, bytade gårdagen mot idag p g a väldigt intressant besök på jobb idag.

På väg till jobb imorse! Vägen från/till oss packad med is och snö som vanligt, och då var vägen ändå nyplogad!

Vi skulle alltså få fint besök dagen till ära. Lea Gleitman, överlevande från förintelsen, kom och föreläste för oss. Det var sååå intressant. Tårarna kom ett flertal gånger, och man kan verkligen inte fatta vad dessa människor varit med om. Inlägget härefter beskriver kortfattat Leas historia!

Efter jobb skulle jag till vetrinären med Saga och Gizmo för vaccinering, Saga skulle ha sin andra bebis spruta och Gizmo sin årliga. Frank fick "bura in dem" och så möttes vi hos vetrinären, jag hade ju bokat enligt min fridag. Men eftersom jag hade bokat kl 16 så fanns det möjlighet för mig att åka lite tidigare från jobb istället för att jag skulle boka om...igen. :o)


Hos vetrinären innan vaccinering, inte så glada kissar!

Allt gick snabbt, smidigt och bra, och jag tror båda tyckte bilfärderna var det värsta. Tror faktiskt inte ens dem märkte att dem fick en spruta, dem hade fullt upp med att kolla in den okända "hemska" nya miljön. *fniss* Skönt att det är gjort nu iallafall!

Efter så körde jag hem med kissarna och Frank fick köra och handla lite. Det var högljutt på vägen hem, tvåstämmigt mjauande. Gissa om det var glada kissar som kom hem och blev utsläppta.

Har precis kollat på en film och tänkte snart hoppa i säng, är helt slut! Egentligen skulle vi repat idag oxå, men tur för mig så blev det inställt. Ska bara lägga in ett kortfattat inlägg om Lea och hennes liv här efter, sen nanna....jobb imorgon ju. ;o)

Kram

P.s. Förresten,på väg hem från jobb kör jag förbi Malmö Arena. Och som ni kanske vet ska Melodifestivalen vara där i helgen. Kunde inte låta bli att ta foto på parkeringen som var full med snö, där är lite att göra och det är väääldigt ont om tid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar