torsdag 18 februari 2010

Måndagsmeck!

Måndag innebär jobb...som vanligt! Vi hade fått levererat nya möbler till jobb och dessa skulle monteras....och dum som jag är körde jag på i 100km/h! Jag skruvade ihop kontorsstolar tills händerna blödde, ordagrant! De var inte helt lätta att montera och det fanns FÅ frivilliga till att hjälpa till. Skrivborden däremot gick det undan med, många frivilliga till att hålla skruvdragarna. *suck* Det som dem däremot tyckte var mindre kul var att slå ihop kartongerna efter sig, så det hade folk bara slängt runt sig och sen gått. Många var t o m så fräcka att de bara kom och hämtade färdigmonterade möbler och sen gick...ja jag säger då det


Snyggt blev det iallafall när det var klart, fräscht med svarta stolar och vita skrivbord! Min kropp tog stryk det vill jag lova, men hellre ont för att jag gjort något än ont för att inte gjort något alls. Efter jobb var det tid för målning.

Gulle och jag satt över länge idag och vi hade jättemysigt. Skrattade mycket för allt och ingenting, såååå skönt! Man behöver ett riktigt gott skratt lite då och då, det är som balsam för själen!


Efter målningen körde jag en sväng till Ica Maxi för att fylla på lite nödvändigheter och sen var det riktigt skönt att komma hem efter en lång ansträngande dag. Åt lite, kollade lite tv och sen hopp i säng....mmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar