söndag 21 februari 2010

Melodifestivalen - deltävling 3!

Japp, då var det äntligen melodifestivalen igen och tid att "analysera" veckans bidrag. Vad tyckte ni, dela gärna med er!

Var det rätt låtar som vann?
Alcazar "Headlines" - Jag gillar Alcazar och deras stil och de gjorde mig INTE besviken. Bra låt, bra sväng och bra show. Det är kul att titta på dem, men så är dem ju oxå riktiga entertainers. Helt rätt att de gick till andra chansen!

Johannes Bah Kuhnke "Tonight" - Njae, vet inte riktigt. Ok låt men lite halvsurt på sina ställen. Ingen som jag tror hade haft chans i Eurovision iallafall.Åkte ut!

Elin Lanto "Doctor doctor" - Nope, inget för mig. Inget som jag tror på! Tyckte att det var rätt att den åkte ut.

Erik Linder "Hur kan jag tro på kärlek?" - Fin men tråkig, åkte ut!

Getty "Yeba" - Cool låt, hade förtjänat en andra chans. Men det finns tyvärr bara två platser :o( Skönt med lite annorlunda och ett härligt sväng i låten!

Timoteij "Kom" - Jättebra låt! Väldigt Sarek inspirerad, undrar om dem har tackat nej? Bra gung! Gick direkt till final!

Darin "You´re out of my life" - Min favve! Jag gillar Darin, han är väldigt duktig. En suverän låt han fick här, passar honom sååå bra! Tror dock han var lite nervös första uppträdet men efter han vunnit var det samma "gamla" Darin igen. Final såklart! Och såg ni den snygga scenen han hade, nice!

Crucified Barbara "Heaven or hell" - Knasigt artistnamn, men de e ju inte det som ska bedömmas. Tyckte tjejerna var supersuktiga. Bra rockig melodiös låt. Och sångerskans röst var ju helt underbar. PÅminde en hel del om gruppen Heart tyckte jag. En väl värd andra chans blev det för tjejerna. Elden var rätt så cool på slutet där oxå.

Ja, det vara alla för denna vecka. Nästa vecka blir det spännande, då kommer bl a Sibel, Py Bäckman, Pernilla Wahlgren och Peter Jöback. Något att se fram emot! Berätta nu ni vad ni tyckte om veckans!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar