söndag 28 februari 2010

Melodifestivalen - deltävling 4!

Vad tyckte ni om kvällen omgång, artister och bidrag? Var det rätt som gick vidare?

Sibel, "Stop" - Började bra, fräck låt med bra dag. Tyvärr så ballade den ur helt när sticket började och kändes bara rörig. Gillade hennes klänning :o) Låten åkte ut!

Py Bäckman "Magisk stjärna" - Sådär, tror att denna hade passat Dileva som handen i handsken. Var väl ok, men väldugt sävlig. Hör den hellre på radion isåfall. Åkte ut.

Neo "Human frontier" - Ok låt, lite mycko när han bytar röstläge i refrängen... Neo guck till andra chansen.

Lovestoned "Thursdays" - Beskrivningen en blandning mellan Abba och Bob Marle var ganska passande. Bra, trevlig låt med härligt gung. Åkte tyvärr ut.

Anna Bergendahl "This is my life" - Underbar låt med en underbar sångerskan. Hon kan verkligen konsten att trollbinda en. FINAL!

Pernilla Wahlgren "Jag vill om du vågar" - Jättebra! Den första riktigt traditionella schlager låten änsålänge MF2010, stor eloge för det. Pernilla gick vidare till andra chansen.

Noll Disciplin " Idiot" - Nääääääääää, va e detta? Skrammel om ni frågar mig! Åkte ut!

Peter Jöback " Hollow" - Superbra låt!!! Dutig sångare och vilken fräck kavaj han hade. FINAL...såklart :o)

Helt rätt de som gick till final! Nu ska det bli spännande med andra chansen, där är många många bra bidrag...kommer bli jättesvårt.

Ni får ursäkta mina stavfel, har tagit mig sååå lång tid flr att skriva detta inlägg. Först så mår jag skit och är yr och trött, ovanpå det så strular internet *suck* Men nu är det gjort och jag ska sova, hoppas jag mår bättre imorgon. Jag ska somna till tv´n och med Frank brevid mig, är en av de mysigaste sakerna jag vet.

Kram o natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar