måndag 22 februari 2010

Nu får det väl ändå vara bra!!!

Nu snöar det IGEN! *suck* Vaknade imorse och insåg att jag inte skulle komma någonstans, insnöad igen! Hade massor av viktiga saker att göra idag, först jobb sen ett viktigt läkarbesök och därefter målning och sen ytterliggare några ärenden. Och en annan viktig sak jag skulle göra idag (om inte den viktigaste) var att finnas som stöd för en vän, hoppas hon kände mig i tankarna iallafall. Och nu blir ingenting alls gjort!

Jag älskar snön, och speciellt när den ligger orörd och vacker....fast nu börjar t o m jag bli trött på den. Såg på nyheterna i förrgår att nu skulle dem inte skotta på småvägarna mer, finns inte tillräckligt med resurser....tack för den! Men det är ju oftast småvägarna som blir värst eftersom minst människor kör där? Jag har bott här i ca 9år och det är likadant varenda år, så fort det snöar blir det problem och folk kan inte ta sig någonstans. Och det har ju varit så innan vi flyttat hit, så varför inte försöka hitta en lösning??? Lägg elslingor eller sätt upp häckar/skydd så inte snön kan blåsa ut i stora vallar på vägen. Och detta gäller ju inte bara här utan på många landsbygder runt om i landet. I år har vi ju haft extrema mängder snö, men här ute krävs det bara lite för att det ska bli stora problem. Och visst man kunde köpt en jeep, men kan staten ge bidrag till det då? Ännu en lösning som jag ser det *hehe*

Det är charmigt att bli insnöad kanske en gång, möjligtvis två. Men nu är det inte charmigt längre, jag får snarare ont i magen nu. Även om jag har ett bra arbete och jag kan byta dagar så sitter jag här nu med magont och tittar ut när ny snö öser ner! Nä, det får vara bra med snö nu...hur vackert det än må vara. Folk mister sin arbeten p g a snön, barn kommer efter i skolan p g a snön, och för att inte tala om alla personskador...usch! Nä, moder jord är inte att leka med när hon är på det humöret. Mot naturen har vi ingen chans när det väl gäller, så spelar det ingen roll om det gäller vatten, sol, snö, regn o s v.

Nu får det vara nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar