onsdag 3 februari 2010

Snön ställer till en del...

Jag sitter och lyssnar på radion och dem berättar om den ena olyckan efter den andra, bl a en olycka i närheten av oss så motorvägen där är avstängd! Dem berättade oxå att igår kostade snön Sverige 1 MILJON kronor!!! WOW! Och tydligen finns det en budget på 17 miljoner detta år, och den hade inte överstigits. Men oj?! Det är ju enorma summor. Varför inte sätta elslingor i de vägar som är minst trafikerade så slipper kommunerna ha plogning till dessa. Visst, det blir en dyr kostnad första gången....men det måste ju löna sig i längden?

Själv så känns det ganska så tufft i kroppen efter gårdagens lilla äventyr. Jag kan knappt gå! Höfter och ben tog tydligen otroligt mycket stryk av att plumsa i halv meter snö och grävning av snö, att det sen utfördes i kyla gör klart inte saken mycket bättre! Jag har verkligen sovit SOM EN STOCK inatt, jag var helt slut!

ZZZzzZzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZ

Idag tar jag det bara så lungt jag bara kan, ska skriva ikapp lite i bloggen och sen tänkte jag ta ett varmt bad. Annars bara chilla! Solen sken innan, såg ni det? Då var jag sugen att hoppa i termobyxorna och ut i snön och bygga en snögubbe....men min kropp sa nej. Det kommer ju fler tillfällen, hörde precis på radion att det ska snöa mer inatt så det tar ett tag innan snön försvinner *hehe* Som tur är så skulle det inte komma så mycket, från 1 - 4 cm max....och det skulle tydligen vara det sista snöfallet denna veckan. Ja, det får vi verkligen hoppas! Ha en fortsatt skön kväll nu och ge er inte ut om ni inte måste!!!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar