fredag 12 februari 2010

Tänkte på en sak...

Kom precis att tänka på en sak. Många troende (religiösa och andra troende) tror på det faktum att de "onda" ska dö ut i någon slags världskatastrof (Harmageddon?)! Enligt den helige skrift har alltså Gud utlovat en ytterligare "syndaflod" DOCK INTE i form av en syndaflod utan i någon annan form. De goda ska oxå dö MEN inte i den stora katastrofen utan tidigare, men de ska "åter besitta jorden" när den återuppstår, och leva för evigt! Men det slog mig, varför sträva efter det? Är det inte bättre att få må bra i detta livet? Att göra det bästa i detta livet med de man älskar och som älskar en tillbax? Att vara en bra och "god" människa i detta livet för att få "komma med i nästa", är det verkligen en rimlig livsträvan? Nä, jag tycker nog inte det. Jag kommer fortsätta vara en god och bra människa i detta liv MEN, av den anledning att det är det jag tror på och det som känns rätt och bra för mig i detta livet!



Oj, vad djupt det blev nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar