söndag 21 februari 2010

Torsdagens "äventyr"!

Nu har jag äntligen fått fotona från Ewa från i torsdags som jag lovade berätta om. Det är så som (TYVÄRR) att Patricia som var vår chef har slutat *snyft* Jag är verkligen såååå ledsen för detta och det är inte alls detsamma utan henne på jobb. Hon har lämnat efter sig ett enormt stort tomrum som ingen någonsin kommer kunna fylla! Hela stämningen har förändrats sedan hon slutade, på bara tre veckor känns det som en helt annan arbetsplats. Patricia är en enorm inspiratör och glädjekälla, och jag tror egentligen inte hon riktigt förstår den positiva effekt hon har på människor. Hon har hjälpt mig mer än hon nånsin kan ana och hon kommer finnas i mitt hjärta för alltid.

Nu är det som sagt ca tre veckor sedan hon slutade men p g a olika omständigheter, SNÖ bl a så har hennes avskedsträff skjutits upp. Men i torsdags blev den som sagt äntligen av. Vi på jobb hade lagt ihopa till en present till henne och vi ville att det skulle vara någonting som förhoppningsvis skulle påminna henne om oss länge. Så det blev ett olivträd och en supersnygg kruka, och förhoppningsvis kommer detta träd att leva i många många år. Jag hade även hembakad kladdkaka med mig som jag bjöd på och Ewa´s Gabi hade bakat bullar.




Det är med stor sorg vi "överlämnar" Patricia till "stora vida världen" och önskar henne stort lycka till! Du är saknad P!

Mitt i allt detta blev faktiskt jag oxå "firad"! Kände mig sååå dum att "ta tid" från Patricias efterlängtade stund att mitt tack blev nog ganska kort och "hattigt". Jag blev ju verkligen jätteglad, jag hoppas alla förstod det! Anledningen till mitt "firande"? Ja, läs kortet :o)

Med uppskattning av hela ditt engagemang för JF & oss, vår solstråle!

Fint va! Jag kan säga att det var svårt att hålla tillbaka tårarna, var redan ledsen för Patricias avsked och så denna fina uppskattning och glädje mitt i allt! Vad fick jag då? :o)

Titta vad fint!!! Likadan kruka som Patricia fick, fast modellen mindre då. När Ewa och jag var och köpte presenten till Patricia så blev jag så förälskad i dessa krukorna, riktigt snygga är dem. Och jag sa till Ewa då att -jag ska köpa sådana så fort jag har råd.

Detta tog självfallet Ewa (med sitt stora hjärta) fasta på! Så trots att jag haft smärtor hela veckan efter måndagens möbelmeckande så känns det värt det och framförallt uppskattat. STORT TACK ALLA!!!

Det blev inte så mycket annat gjort på jobb denna torsdag för övrigt. Precis innan Patricia skulle komma (skulle komma ca 11.30) skulle jag förbereda kaffe och fixa fram kakor, MEN då visar det sig att kaffet e slut å det blev panikfärd till Coop. Så när jag och Hillevi kom tillbaka därifrån fick vi smyga oss in för då stod Patricia redan och pratade och alla hade samlats i matsalen. Patricia stack väl ca 13.30 tror jag, så det var inte mycket kvar av arbetsdagen då. Vi fick dessutom sluta tidigare p g a snö och blåst vädret som bara ökade...tur var det för min del!


Såhär såg det ut när jag körde hem!

Än en gång, lycka till Patricia och tack för att jag (och många andra) fått vara delaktiga i ditt liv. Och än en gång, stort tack för den uppskattning jag fick!

KRAM N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar