torsdag 15 april 2010

6:e gången gillt...typ?

Ja, nu får jag väl ändå hoppas att det blir bra. Har precis färgat håret IGEN, och sitter nu med handuk om det sköljda håret. Det har varit en riktig följetong denna gång att färga håret, och det är nog som det sägs att man inte ska färga håret när man inte mår bra. Allt började med att jag kollade mig i spegeln och såg lite utväxt och råkade ha ett paket med färg hemma redan.



* Först så färgade jag alltså håret med den färg jag hade hemma, blev alldeles för mörkt tyckte jag!

* Ok, för att kunna färga håret i en ljusare nyans måste jag först avfärga/bleka det. Så det gjorde jag! Men det blev knappt ljusat alls, visade sig att jag köpt fel. Blekte bara tre nyanser och med mitt mörka hår blev inte det så mycket.

* Dax för nytt blekningsmedel, denna gången dundermegablekning! Håret blev orange!

(se bildbevis för någon dag sen i bloggen)

* Nu äntligen var det tid för den RÄTTA färgen...Nääää, tyckte det blev alldeles för ljust!


* Tänkte att får jag bara i lite slingor blir det säkert bra. Haha, trodde jag ja. Men nääää igen.


* Så nu sitter jag här och har färgat håret ytterliggare en gång *skrattar* så nu är det bara att vänta tills det torkat och hålla tummarna för jag blir nöjd denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar