torsdag 22 april 2010

Händelserik onsdag!

Från att inte ha planerat något annat än att bara vara (som de sista veckorna) visade det sig bli en ganska överraskande onsdag. Det började med att mina goa väninna ringde och frågade om jag bjöd på en kopp kaffe, - SJÄLVKLART min kära vän!!! Så himla mysigt att träffas igen, blir ju inte så ofta nu sen hon flyttade till Skurup. Vi var ju grannar tidigare och jag saknar henne oerhört, varenda dag saknar jag att ha henne nära. Vi gick ut tillsammans med hundarna, träffades spontant på en kopp kaffe eller ibland mat, träffades och satte oss och måla tillsammans...ibland hos henne och ibland hos mig. Ibland sågs vi utan att egentligen ha så mycket att prata om, bara närvaron fick mig att må bra. Men tyvärr så flyttade hon och som sagt, det blir inte att vi ses så ofta tyvärr.

Jag glömde tyvärr att ta foto när hon var här, men jag tror inte hon hade uppskattat det ändå. Hon slutade ju röka för 5 månader sen (BRAVO!!! Fantastiskt duktigt av henne!) och hon har gått upp i vikt och trivs inte med det. Jag förstår henne, eftersom jag själv känner likadant. Men hon är verkligen superfin som hon är och har absolut ingenting att skämmas för.

När vi sitter och fikar så känner jag att det skulle vara skönt att komma ut ur huset lite, känns som jag varit inlåst hemma hur länge som helst. Så jag frågar om vi inte kan ta en lite sväng till Vellingeblomman, så det gjorde vi. Ååhhh, va mysigt det var. Njöööt verkligen av varje minut, behövde komma ut lite ur huset och jag kände att jag fick lite x-a krafter både av det och av att träffa Gulle. Tack min vän för några mysiga timmar, och även stort tack för den fantastisk blomman jag fick!!!

Fin va! Det är en bougainvillea och jag har faktiskt aldrig ägt en sådan i hela mitt liv. Så jag har ingen aning om hur man sköter den, får söka lite i mina böcker. Man brukar se dem utomlands, i varma länder då. Då växer i stora kaskader i olika underbara färger, ofta cerise och lila. Men denna färgen (korall/cerise) fastnade jag lite extra för eftersom den inte är så vanlig. Så vacker, stort tack min vän! Själv så köpte jag lite till Gucci (sålart *hehe*), bl a ett halsband som verkligen passar till namnet Gucci och den "lilla" dyrgrip han är. Detta kunde jag bara inte låta bli!

Häftigt va! Det glittrar så fint i guld och silver och är riktigt brett och maffigt runt halsen. Just denna sortens hundhalsband gillar jag skarpt. Det är ett halvstryp (inte så glad för helstryp, men ibland måste man tyvärr) och mjukt vadderat liksom så det är skonsamt mot pälsen. Köpte lite större så han kan inte använda det riktigt än, men han växer snabbt den lille rackaren. Jag kan knappt bära honom längre. :o(


Lite andra grejer blev det oxå till Gucci, korvarna är från Gulle.

Och här är en sak som jag inte fick ta ifrån honom för fotografering *hehe*

Sen köpte jag doftkulor till dammsugaren. Om ni aldrig har provat dessa så rekommenderar jag er verkligen att prova, finns i massor av dofter så man kan välja sin favorit. Du bara dammsugar upp dem och sen doftar det ljuvligt. Speciellt för oss som har djur, det kan lukta ganska tråkigt med all päls och deras doft när det ligger i dammsugarpåsen. Prova!!! Brukar finnas i alla elaffärer typ Elgiganten, Elektrolux, Siba o s v. Men även i de stora affärerna. Jag köpte alltså mina på Vellingeblomman. De blåa är en av mina favoriter.

, Dessa dörr hjärtanen köpte jag oxå, en till Gulle och en till mig. Jag ska nog ha min som den är, tycler det är lite charmigt i sin enkelhet. Men Gulle ville ha sin dekorerad så det får jag ju fixa då *skrattar* det är underbart med riktiga vänner.

Senare på kvällen har jag precis satt mig nästan med maten och ska titta på Anna Anka så knackar det på dörren. Döm om min förvåning när jag öppnar och där står min mamma som jag inte träffat på 10år. Eller 10 år är inte riktigt sant, jag träffade faktiskt henne förra året hos vetrinären helt apropå. Eftersom inte jag har träffat henne så har inte mina barn heller träffat henne, så Colin träffade sin mormor för första gången på mycket länge. Tänk, han var ju bara runt 8 när han träffade henne sist. Varför det blivit såhär vill jag inte gå in på, men jag tyckte det var väldigt roligt för Colins del att få träffa sin mormor. Jag har alltid mått dåligt för att mina barn knappt haft någon släkt omkring sig, speciellt i jultider, födelsedagar eller andra tillställningar när andra familjer träffas.

Jag missade även här att ta något foto vilket var synd, men jag bjöd iallafall in på kaffe och vi fick pratat bort några timmar. Genom djungeltelegrafen hade min mamma fått höra att jag hade en liten nykomling så hon hade mig sig rökt oxstrupe till honom...han har ALDRIG varit SÅ lugn SÅ länge, så gissa vem som ska till djuraffären och shoppa strupar snart. *haha*

Anna Anka missade jag tyvärr, men tack och lov för tv3 play! Anna Anka kan man ju inte missa, längtar efter henne hela vecka ju! :o) Annars kommer det på fredagarna kl 21 på tv3, men har man sett framemot ett program så är det svårt att vänta. *ler*

Ja, det blev en annorlunda dag. Eller iallafall inte alls som jag tänkt mig. Den kanske inte blev jätte händelserik, men för en person som suttit inne i flera veckor var det. *skrattar* Kände mig iallafall nöjd och belåten med dagen och somnade väldigt gott.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar