fredag 30 april 2010

I en svacka...


Ja, så kan det vara ibland. Livet är ju så, det går ju upp och ner. Ibland är det så himla svårt att ta sig ur dessa svackor, och det krävs kraftansträngnigar för detta. Man kan väl säga att jag laddar för dessa ansträngningar för tillfället...behöver lite mer kraft bara. Jag tror att det finns en mening (eller flera) med svackorna i livet faktiskt, dem finns nog där för att göra oss uppmärksamma på vissa saker.

* Uppskatta det du har!

* Det finns alltid dem som har det sämre! (Jo, bättre med men se nästkommande)

* Det är bara du själv som har kontroll över ditt liv.

* Ta inget för givet!

* Du behöver en paus helt enkelt, kropp, en säger ifrån.
Vår kropp och hjärna är fantastisk och de ger oss signaler hela tiden om hur de mår! Men jag kan väl säga att jag är lite besviken, jag tycker jag gör allt jag kan för att må bättre. Motionera (i den mån jag kan p g a värken), äter sunt, slutade röka m.m. Det borde ju ändå vara grundstenarna till att må bra tycker jag. Men trots mina ansträngningar och evigt kämpande så får jag bara fler sjukdomar och blir inte bättre...då tappar man lusten lite...



4 kommentarer:

  1. Man behöver själslig motion också. Testa meditation, du blir garanterat avslappnad och återhämtningen efter en svacka går så mycket lättare. Håll ut vännen. Du har så mycket att njuta av! Kram

    SvaraRadera
  2. lasselivsbokenbasisten1 maj 2010 12:08

    hejsångerskaniajax ! Du kanske tänker för mycket på att fanskapet skall gå över. . .Det vore trevligt att sitta med dig och Frank i er trädgård,kaffe o punch, och prata turnéminnen. Man minns ju inte alla spelningar så bra. Bara dom bra o dåliga men allt runtomkring. Typ att få punka med en gammal Mercabuss mitt på Hallandsåsen och orsaka bilkö till Halmstad. . . och alla ladies skall vi inte prata om här.. Eller hur Frank ? Hoppas att vi ses snart! L! LR

    SvaraRadera
  3. Hej Mulle!

    Du har säkert rätt, har funderat en hel del på det där. Köpte faktiskt en del cd´s för mental träning för ett tag sen, men har inte provat de än. Kanske dax snart. Tack för ditt råd.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lars!
    Kul att höra ifrån dig! Hoppas allt är bra med dig och att det knallar på jobb och spelande.

    Jo, önskar det vore så lätt men tyvärr inte. Har så mycket orosmoment omkring mig just nu som stressar mig oerhört och som jag inte råder så mycket över...tyvärr. Försöker ta en dag i taget och göra det bästa av situationen i nuläget, känns sombästa lösningen just nu. Jag saknar er ska du veta och jag hoppas vi ses snart. Inte helt omöjligt att det kanske blir en inbjudan i framtiden *hehe* som sagt, kul att prata speleminnen...dem har man ju några, bra som dåliga. :o)

    Kramen och hälsa kära Hillevi

    SvaraRadera