onsdag 28 april 2010

Lite bus...och tv :o)

Ganska lugn dag igår (tisdag), började med att jag blev väckt av knackningar på dörren TIDIGT. *Yippie* NOT! Där stod jag med ögonen i kors, håret på svaj och i rosa Hello Kitty pyjamas *haha* måste varit en syn för den leveranskillen! Det var ett paket som skulle överlämnas, paketet innehöll nya skyddsskor till min äldste påg som går på restaurangskola. Men hopp i säng igen och Gucci och jag sov några välbehövliga timmar till.


Gucci och jag var ute på vår vanliga långrunda mitt på dagen och jag måste visa en liten idé han fått. Det är alltid på hemvägen oxå av någon anledning. Jag har några teorier gällande detta:


Teori 1: Jag vill hem så snabbt som möjligt och min mamma är en sölkorv!


Teori 2: Jag kan själv!


Teori 3: JAG är ute och går med min mamma ifall kompisarna skulle se oss, pinsamt annars!


Teori 4: Nu är jag trött på detta, nu går vi dit JAG vill.

Teori 5: Alltså tror mamma att jag vill lukat på SAMMA bajskorvar och kiss alltid, nä nu tar jag henne till något mer spännande ställe!




Här drar jag lite x-a i kopplet för att ni ska kunna se.

I övrigt går han jättefint, men han ska bara tvunget hålla en bit in på kopplet sötnosen! Och som sagt, bara på hemvägen.

Vad tror ni? *skrattar* Vilken teori röstar ni på?

Efter runda blev det lite fika! Hmmm, morotsbitar på hela köksgolvet? VEM kan det vara? :O)


Senare när Colin kommit hem var det dax för lite bus och lek!

En riktigt hejjare på att kicka boll var han!
Dessa små tar vi i munnen istället. *mums*
Min fula blåa katt, jag tycker myyycket bättre om denna än dem sura i huset!
VOV!
Mmmmm...godis!
Pinnen tog han när Colin och jag inte orkade mer. *skrattar*

Även denna dag har mycket på tv som jag gillar & följer!
19.30 tv4 halvåtta hos mig
(mån-tors)

20.00 tv4 Äntligen hemma
(Martin Timell snickrar och snickrar *hehe*)

21.00 kanal 5 Desperate Housewives
(Ja, en samling hemmafruar boendes på en gata där ALLT kan hända. Rolig och spännande serie.)

22.00 tv3 Top chef

(En Top chef ska koras och dem får olika uppdrag dem ska fixa, och varje gång åker en hem. Jag gillar som sagt matlagning OCH reality tv så det är helt perfekt för mig. Just nu röstar jag på Finnen, bara för att det hade vatt så coolt att en från Norden vann Americas Top chef.)
Så, det var min dag. Bus och tv sammanfattningsvis :o)
Kram

4 kommentarer:

  1. Alltså din hund är så makalöst söt att jag skulle vilja äta upp honom. Inte bokstavligt alltså ;) Men jag kan föreställa mig hur gott det är att ligga brevid honom när man ska sova! Gosa! ;)
    Ha en bra dag! kram

    SvaraRadera
  2. Här är en som som börjar ångra sig mer och mer...Gud vad han växer! Men det hade ju varit lite kul med bilder på mamman när hon släpas efter kopplet...

    SvaraRadera
  3. Hej Dansbandsfrun!

    Kul att "ses" igen :o) Ja, visst är han bedårande! Å han veeeeeeeet om det den lille rackaren. Mysig som bara den, å tänk när han väger ca 80kg...DÅ är där massor att gosa med! Får antingen köpa en större säng då eller så får "gubben" sova i soffan. *skrattar*

    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Ja du Mulle, det kan jag förstå...hade jag oxå gjort ;o)

    Hahahahahahah, kan jag absolut tänka mig att du hade tyckt det var SÅÅÅÅÅ kul! Vi får se, det kommer kanske nån dag. :o)

    SvaraRadera