söndag 30 maj 2010

Grattis Tyskland!

Tyskland vann alltså årets Eurovison song contest, stort grattis till Lena. Lena har tillhört en av mina favoriter sen jag hört alla bidragen, men som jag skrivit innan så var Danmark min absoluta favorit. Men Lena har en cool personlig röst, en bra modern låt och en helt egen stil. Fanns många bra bidrag i år, och jag tycker nog att det var den bästa och svåraste omgången hitills. Andra bidrag som jag gillade i år var bl a Belgien, Irland, Albanien, Island, Rumänien & Storbritanien. Men som sagt, var många bra bidrag i år. Jag blev däremot lite svettig när Turkiet och Grekland började få 12 or och klättra i listan, för det var två som jag absolut inte ville skulle vinna. Iallafall inte jämfört med så många andra suveräna bidrag. Så trots att inte Danmark vann så känns det helt ok, tyckte absolut Tyskland var en värdig motståndare. Här kommer hennes video, och vill ni läsa och lyssna mer på de andra bidragen kan ni gå in här:http://www.eurovision.tv/page/home Här hittar ni allt och lite till om Eurovision song contest 2010. Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar