fredag 28 maj 2010

OJ!!!

Sverige kom inte med i årets Eurovision, är det klokt??? Sååå dålig var ju inte Anna och hennes låt att vi inte förtjänade en plats iallafall. Stackars Anna! Jag gillar Anna och hennes låt, men redan när den vann så visste jag att vi inte skulle ha en chans i stora Europa. Jag anser fortfarande att Salem Al Fakir skulle vunnit, tror att hans låt hade tilltalat Europeerna. Hans låt sätter sig och är verkligen en internationell låt, iallafall enligt mig. Men jag tycker jätte synd om Anna, detta är första gången sedan 1958 som Sverige inte får vara med. Måste kännas hemskt för henne. Men hon gjorde verkligen sitt bästa, mer kan hon inte. Och som Ingmar Stenmark brukade säga när han förlorat, - Jag var bra och gjorde mitt bästa, men de andra var helt enkelt bättre denna gång.

Anna ska verkligen inte ta detta personligt! Svenska folket röstade fram henne och hon gjorde jättebra ifrån sig, hon kunde inte göra mer. Skär i mitt hjärta när jag ser alla bilderna på henne gråtandes. Det som jag gillar mest med Anna är att hon har en personlig röst och en helt egen stil, och har haft hela tiden. Spelar dem en låt med Anna på radion hör du direkt att det är hon, vilket för mig är positivt. Så jag hoppas hon fortsätter hålla sin egen stil, det vinner hon på.


Nu skrivs det dessutom om att Christer Björkman ska avgå efter denna skandal??? Amen hallå? Varför då? Det är ju inte hans fel! Folket röstade fram Anna till årets vinnare, vad ska Christer göra åt det? Ska alltid börja spekuleras i vems fel det är i sådana här sammanhang, så löjligt. Men, Svenska folket kanske börjar förstå nu hur viktig deras röst är!


Jag kommer iallafall hejja på Danmark på lördag, deras låt är suverän!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar