torsdag 24 juni 2010

Köpenhamnstur!

.
Igår åkte jag och Colin till Köpenhamn för att träffa min syster. Bara mysa,äta lite gott och umgås. Vi har bestämt att vi ska försöka träffas en gång i månaden iallafall, ena gången kommer jag dit å andra kommer hon hit. Jag älskar min syster så mycket och saknar henne alltid. Nu är det ju avståndet som gör lite, men det tar trots allt inte merän 20 minuter så är man där. Vi har varit så dåliga å att ta oss den tiden, men nu har vi bestämt att det ska bli ändring på det.


Nu har vi kommit till Ströget och då ville jag ta ett kort på Colin. Han tycker jag är såååå pinsam som ska ta foto hela tiden *haha* som värsta turisten. :o)


Spelemän.

Tinman. Först trodde v att det bara var en staty som det rann vatten ur, men eftersom det stod en massa folk omkring ställde vi oss oxå för att titta...å helt plötsligt rör han sig. Skitfräckt var det, och han var makalös på att vara helt stilla. Men han sprutade vatten på en liten vovve som blev så rädd att han skrek rakt ut...å, lille stackaren. Det var nog inte meningen att träffa heller.

Kolla vad/vem som fanns på Ströget. :o)

I denna butik har man ju inte råd att köpa något tyvärr :o( Dem har till och med lås på dörren.

Älskade syster Nadine brevid långa Colin. Min syster har alltid varit lång, hon är längre än mig
med...så hon är van vid det. Men hon kan inte riktigt smälta hur lång Colin är...lång och ståtlig :o) 2m är han.

Kära syster när vi satt oss på restaurangen. Vi valde en sushi restaurang, och vi fick en jättemysig plats där man sitter på kuddar på golvet. Runt om fanns det sten och ljus, superfint.

Colin älskar oxå sushi precis som jag, här sitter han och ska välja i den stora menyn...mycket att välja på.

Jag är glad för att sushin e på väg *mums* kunde som sagt levt på det. Men varför ska jag alltid bli så tradig på foto :o(

Här är min mat.

Colin är koncentrerad på sin goda sushi.

Mer av min sushi. Nigiri kallas dessa kuddar för.

Nadine beställde oxå sushi, men även sashimi (ren rå fisk på grönsaker på isbädd).
.
Restaurangen får verkligen stort beröm från mig för deras engagemang så jag verkligen fick saker jag kan äta, mycket vänliga och tillmötesgående. Är ni intresserade av att prova så kolla deras hemsida: http://www.sushitarian.dk/

Konstnär på ströget, riktigt duktiga brukar dem vara.

Vi sitter och väntar på tåget, trött!

På tåget. Jag ser oxå ganska trött ut nu.
.
Efter sushin promenerade vi på ströget och gick till ett annat ställe för att ta en go kopp kaffe. Hade en supermysig dag och det var så kul att träffa syster. Önskar verkligen att vi hade bott lite närmre varann...grannar hade inte vatt dumt :o)

Puss min syster, älskar dig så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar