tisdag 29 juni 2010

Midsommarafton!

Hej svejs!
Hoppas ni alla hade en riktigt mysig midsommar afton. Vädret var ju helt fantastiskt! Själv så spelade jag. Vi spelade i Almåsa, en sommarstad med fin dansbana. Dagen började med att vi skulle vara där kl 12 för att ställa upp hela utrustningen så att Putte och Leffe kunde sjunga visor kl 14. Dem hade ställt upp en jättefin midsommarstång mitt på dansbanan och där var massvis med folk som ville dansa kring den...precis som det ska vara på midsommar ju. :o) När dem spelade upp till visor åkte jag hem för att duscha, fixa till mig och göra lite god midsommarmat till mig och familjen...ja eller rättare sagt, till mig och Colin. Frank var iväg och spelade på sitt håll. Det är den stora nackdelen att spela i olika band, för även om vi ofta spelar på högtidsdagar så hade man åtminstone varit tillsammans då. Men men, man får gör det bästa av situationen som den är just nu. Så jag fixade till mig, åt och sen var det tillbax till Almåsa kl 18. Kl 20 satte kvällens dans igång.
Jag

Gert

Tore

Putte

Å glada Leffe

Den fina midsommarstången

Hela gänget

Sivvan är också med ibland

Många dansande glada människor
Massor av folk var där och det var minst sagt fullt ös på dem.

Kvällens gästartist Jörgen. Han som bokat oss, och han var så nöjd att han bokade in oss till nästa midsommarafton också, kul! Så, missade ni oss i år kan ni boka in oss till nästa. *haha*
Vill ni se fler foton, gå in på http://www.ajaxorkester.com/
Vi hade iallafall en jättetrevlig midsommarafton med god mat, lotteri, midsommarstång, glada människor, dans å sång... precis som en midsommar ska vara. Men jag kan berätta att jag var ganska så slut dagen efter. Helt vingabröten och slut och jag gjorde inte ett dugg på midsommardagen. Jag t o m glömde av att vi skulle vi Hammars park, en tradition för oss varje midsommardag. Kom på det först på söndag kväll, sååååå besviken jag blev. Det lustiga var att ingen annan i familjen heller nämnde det? Vi var nog alla en aningen trötta gissar jag. ;o)

Kram



gif-banner 420x60mix

2 kommentarer:

  1. Gud vilka härliga bilder, sådär mkt folk var det inte på dansbanan som jag var på. Jasså, spelar din man också? Då förstår jag att det kan va tufft ibland. men härligt att man får hålla på med det man älskar i alla fall ;=)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Hej frugan!
    Ja, det var verkligen jättemycket folk. Jättekul och där var fullt ös på ungdomarna.

    Ja, det kan va tufft att spela båda två. Oavsett egentligen om man spelar i samma band eller vars ett. Det tråkiga är just att man inte ses så mycket på helger och högtidsdagar. Men man får göra det bästa av det, och precis som du säger är vi jätteglada för att få hålla på med musiken. Det ger en så mycket. Saknar dig på din blogg. Hoppas du har en härlig sommar och att din kropp håller sig i någerlunda form.
    Bamsekramar

    SvaraRadera