tisdag 1 juni 2010

Myggbett!

Som jag ser ut!!! Myggbiten ordentligt i ansiktet, ser inte klok ut. Måste fått någon allergisk reaktion. Och i vanlig ordning kan jag inte låta bli att pilla när det dyker upp något "okänt" på min kropp eller mitt ansikte. Så jag har alltså kliat och rivit hål åtskilliga gånger, trots att jag vet att jag BORDE låta bli. Väldigt förvånad över att myggen bitit i ansiktet faktiskt, brukar dem ju inte göra. Men dem är tydligen aggressiva i år, och eftersom jag var fullt klädd tog dem väl den enda ytan som var fri. Det blir myggspray för mig iallafall fortsättningsvis vid trädgårdsarbete.

Å ena sidan...
Å andra sidan...

2 kommentarer:

  1. Men gud, va bett du fått!! Det ser verkligen ut som en allergireaktion. (en kompis till mig är allergisk mot mygg) så det är JÄTTEkul att campa med henne hihihihi
    hoppas det lägger sig snabbt o att du har ett bra myggmedel, annars blir resten av sommaren lite trist för dig kanske? kramar
    Ps: Hur ofta lirar ni med bandet?

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser verkligen hemskt ut. Har aldrig reagerat så tidigare...men men, kroppen förändras ju med åren :O)
    Får ta mig till apoteket och kolla om dem har ngt effektivt. Ättika ska va effektivt, men hur gul e det och lukta inlagd gurka hela tiden *skrattar*
    Det går lite upp å ner med spelningarna, men i snitt en i veckan iallafall. Din gubbe spelade väl i Törringe i söndags eller? :o)Tänkte försöka ta mig dit när Bengt Hennigs spelar där, hade varit kul och se dem live. Hur ofta spelar din gubbe annars då?
    Kramen

    SvaraRadera