onsdag 14 juli 2010

Är ledsen...


...Flisan åkte hem idag *snyfft* Varför ska jag vara så himla blödig, tjöt som en gris när jag var på väg att lämna henne och likadant när jag var på plats å lämnade och sen ÄNNU mer nr jag skulle hem...saknar henne redan Flise-lisan! Jag ska nog inte passa djur egentligen, fäster mig så oerhört.


Man måste ju vara ren och fin när man ska åka hem, så det blev ett bad i morse. och självfallet skulle Gucci ligga brevid.


Två utslagna, smutsiga vovvar som lagt sig framör AC'n för att svalka sig lite igår.

Här i denna gången har dem legat mycket i veckorna, svalt där.




Mycket lek och bus har det varit. Men de sista dagarna var det så varmt att det nästan alltid slutade med att dem låg ner och busade. *hihi* Men jag spolade dem med slangen så dem skulle kunna leka och hålla sig svala.

En trött Flisan efter bus och lek


Och en lika trött Gucci

Här nannas det tätt tillsammans efter maten.
*haha* Flisan vill ha igång Gucci med denna korv. Så Gucci hänger på men trött och försöka hålla sig liggandes. Men till sist reser han sig och då slutar det med att Flisan tar korven och lägger sig själv för att leka. Haha

Vilar, nära varandra i skuggan

Mammas handduk går oxå alldeles ypperligt att leka med.

Vovvarna i skuggan som vanligt.

Har varit väldigt hett de senaste dagarna, men som sagt, har funkat ypperligt att spruta ner dem med slangen så dem har kunnat hålla temperaturen nere. Inte lätt med sån tjock päls annars. Flisan Och Gucci älskar verkligen varandra och är så när varandra hela tiden, vad dem än gjorde så skulle dem vara tätt intill den andre. Därför gör det lite extra ont att sära på dem. Men men, sånt är livet.
Jag körde iallafall hem Flisan idag och hon var jätteglad att komma hem, saknat sin flock ju...och dem är många i den flocken. *hihi* Hon viftade så på svansen och hon var så glad.
Stort välkommen hem Pernilla och Mats. Hoppas ni haft underbara dagar och tack för att jag fick "låna" Flisan, hon är en fantastisk vovve.
Avslutar med en videosnutt från bebbarnas bus och lek.



Puss och tass...å snyft

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Tusen, tusen tack för att du finns och hjälpte oss med Flisan!
    Tack snälla du!!!!
    Jag längtar efter dig och vill gärna bjuda dig på en kaffe stund i något mysigt cafe`eller så där vi kan ha med kanske våra hundar!
    Vi ses i veckan!
    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!

    Ja visst är dem underbara, hade dem båda i två veckor (busfröna) Hållde mig väääldigt sysselsatt kan jag berätta. Men så ska det ju vara när man e valp såklart :o) Har du oxå hund?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Ninna!
    Vassego, tack för förtroendet. :o)
    Vi kan säkert hitta något mysigt fik där vovvarna oxå kan vara med, och ja tack, det får du gärna.
    Ses snart, ska bli kul var lääääänge sen nu. ;o)

    Kramen

    SvaraRadera