lördag 31 juli 2010

Fredagsmys med regn och inflammation :o)

***

Igår var det tid för lite mera mys *hehe* kan man ju aldrig få för mycket av...eller hur! ;o) Christel och jag möttes upp i Svågertorp, klarade av de ärendena som var inplanerade, sen satt vi oss på Espressohouse och njöt av gott kaffe. Vi gillar Espresso house på Ilva båda två, så vi valde denna framför Mobilias idag. Där är ju luftigt och fint, och man sitter vid stora glasfönster. Ja, hela Ilva är ju nästan ett glashus. Och Espressohouse där har måååånga härliga soffor att välja på och krypa upp i, personalen är oxå supertrevliga där. Rekomenderas! :o)

Christel i telefon

Vår fika

Jag, omakead och ganska trött. Ja, det var vi faktiskt båda två idag. Så det blev mycket flams och trams, men det är härligt att kunna vara så oxå ibland eller hur. :o)
*
Efter shopping och fika och lite shopping igen åkte vi var och en hem till sig. Som sagt, vi var båda trötta och vid detta laget småhungriga med. Så jag åkte hem fixade lite käk och sen satte Frank och jag oss i soffan och åt till en nylånad film. Faktiskt 3st men vi valde denna igår.

Jättetrevlig film, både Frank och jag gillade den. Jag tror att den går under romantisk komedi, men den hade allt, kärlek, spänning, drama...ja, allt egentligen. Jag gillar båda skådespelarna så det underlättade oxå, en absolut sevärd film! :o)
*

Jag tror jag har fått inflammation i vänster höft/ryggparti. Förmodligen för att jag arbetat för hårt och för mycket i trädgården oh inte låtit kroppen vila emellan. Det påminner om ryggskott och i vissa lägen hugger det till ordentligt så benen sviktar, räcker jag trampar lite konstigt eller sitter lite galet. Så jag måste verkligen ta det lungt med arbetet nu ett tag.

Så jag smörjde in mig med en suverän linimentsalva som jag även använt innan, tycker den är jättebra. Bedövar och lenar, att man sen går omkring och stinker liniment får man ju ta *skrattar* Hela serien finns på Ekohallen och Ica Maxi bl a, även där jag köpte Aloe Vera gelen som är så bra när man bränt sig.

*
Sen har jag ett vetevärmarbälte, alltså en kudde med vete i som man kan antingen värma i micron eller lägga i frysen beroende på skadan eller smärtan. En sådan kudde har jag i form av ett bälte, vilket är jättebra om man ska kunna röra sig. En kudde kan man ju bara använda om man ligger eller ev sitter. Så den har jag haft på mig halva natten oxå. Så liniment, vetebältet och Panodil gjorde faktiskt att jag kände mig lite bättre imorse.


Men trots regn, skador och trötthet så var det en jättemysig avslappnad dag och både Christel och jag njöt av att bara vara. Hoppas ni oxå hade en trevlig fredag trots regn och blåst. :o)


Kram



180x150 Campaign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar