lördag 17 juli 2010

Fredagsmys!

Förra fredagen tog Christel och jag en mysdag med fika och lite shopping. Från början var det tänkt att vi bara skulle till Vellingeblomman, eller det var iallafall det enda planerade. Men det blev lite annan shopping också i mån av tiden då. Men vi tog saker som det kom och det var jätteskönt. Jag behövde verkligen komma hemifrån lite och tänka på annat än bara hundar *hehe* det var ju samtidigt som jag var hundvakt till Flisan, Guccis syster.

Fina fiskar på Vellingeblomman.

Christels goda fika, laxpudding. *yummi*

Goa Christel i cafeéts mysiga trädgård/uteservering.

Min fika *haha* hann äta upp kakan ;o) Fanns faktiskt flera glutenfria alternativ vilket gjorde mig väldigt glad. Men eftersom jag inte visste detta innan, hade jag ätit precis hemma.

Christel njuter av fika i solen.

Jättefin trädgård.

Damm i trädgården med massor av fiskar och vackra näckrosor.

Christels efterrätt, mums med våfflor. Dock inte glutenfria.

Mitt i en diskussion

Jaha, foto? Då måste man le ju ;o)

Köpte lite smått och gott på Vellingeblomman, svårt att gå därifrån utan att få något fint med sig. *hihi*
Denna vackra annorlunda ros köpte jag, sista exemplaret. :o)

Denna väääldigt ovanliga ros köpte jag oxå. Limefärgade rosor som inte ens liknar rosor, aldrig sett något liknande.

Svarta violer, helt underbara. Ovanligt, inte många blommor som är riktigt svarta. Också från Vellingeblomman.

Köpte fina hängPelargonior, mörk mörk cerisa. Tillhör annars inte mina favoriter, men denna färgen kan jag inte motstå. Mörkare i verkligheten. Från Plantagen.

Chokladblomma som verkligen doftar choklad, köpte på Bauhaus.

Lavendel som jag älskar, Vellingeblomman.

En fin mobil av speglar, Plantagen.

Efter shoppingen åkte vi hem till mig och åt lax med nypotatis och hollandaissås, smaskens. Vi hade en jättemysig dag och jag njöt av varenda sekund. Tusen tack Christel för en supermysig fredag.

2 kommentarer:

  1. Oj så många fina blommor. Jag måste också byta ut flera av mina här hemma då de blommat ut...de där svarta violerna är helt klart av intresse och den där chokladblomman me. Får kanske bege mig ut och shoppa lite....

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så kul med blommor. Älskar att påta i min trädgård. Lite extra kul när man hittar udda sorter oxå. :o)

    Kram

    SvaraRadera