lördag 24 juli 2010

Hade tänkt...

...att städa idag eftersom det var lite tradigt väder. Har faktiskt väntat på en dag så man kunde vara inne och städa, för det går bara inte när det är så fint väder. Både för att man vill ju vara ute o syssla då, men oxå för att det blir så himla varmt inomhus...typiskt stenhus!

Istället så gick jag faktiskt ut i trädgården ändå och krattade klart på den stora yta vi har fräst. efter varje gång man fräst måste man kratta upp all sten, rötter, ogräs, gräs m.m. som man fräst upp, och det är väldigt tungt arbete. Och det har varit så varmt innan att svetten ordagrant runnit av en, dessutom är det killer för ryggen. Men idag när vädret var lite mildare så var det riktigt skönt att stå där. Fortfarande lika tungt men mindre svettigt *hehe* Så nu är det färdigt för att fräsa en sista gång, sen lägger vi ogräs duk, ny jord och sist gräs. Vill ha lite plattor där sen men det får vi vänta med, plattor är ju sviiindyra...iallafall dem jag vill ha. *haha* Så, nu ska jag bara försöka få ut gubben att fräsa oxå så vi kan bli klara nångång.

En del av den frästa/krattade ytan. Högarna ni ser består av rötter, gräs, ogräs o massor av sten. Så dessa ska Skyfflas bort innan nästa fräsning.

Mina fina rosa Tretorn gummistövlar är toppenbra till mycket!
*
Därefter och emellan fortsatte jag att måla mina påpörjade möbler. Något målade jag andra gången som blev klara och några målade jag för första gången och får måla igen när det torkat ordentligt. Det är väldigt rogivande att måla tycker jag, men allt förarbete är ju sååååå tråkigt. *haha*

Min lilla byrå.

Bordet utan iläggsskivan.

Nu ska jag käka lite i sängen framför tv'n...myyyyyyys!

Kram och natti


2 kommentarer:

  1. Gud så flitig du är! Man får ju prestationsångest! Men det är sant, man får passa på när vädret är mildare.

    Ha en skön söndag
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack :o) Man får passa på när man har orken, den tryter ibland ju. Känns jättebra iallafall att få gjort allt sånt som man borde gått och tänkt på ett tag.

    Tack detsamma (i efterskott)

    Kramen

    SvaraRadera