lördag 3 juli 2010

Hundvakt

-
Vi passar Guccis syster Flisan nu för hennes matte och husse är i Mallorca och spelar och gottar sig, jag är inte alllllls avvis... *hehe* Dem har det iallafall bra och solar och badar och myser, så får jag äran att passa goa Flisan under tiden. Hon kom i måndags och Pernilla kommer och hämtar henne igen den 13e.
-
Det är stor skillnad på att ha en valp och ha två, det är full rulle hela tiden....bus bus bus och massor av bus. Det är rätt tuffa lekar med att dra varandra i öronen bl a och man får helt enkelt vänja sig...men man var på helspänn i början kan jag berätta. Flisan är iallafall jättemysig och följer mig vart jag än går och hon är snäll och lydig, så det underlättar.


Puss syster

Nanniga vovvar efter mycket bus och lek.

En trött Gucci

Och en trött Flisan

haha, Gucci somnade ovanpå leksaken. DÅ är man trött.

Skönt i skuggan
Slocknat i skuggan på ett annat ställe

bus bus bus

å lek lek lek

Totalt utslagna!
-
Nu när det är så fint väder är vi nästan ute hela dagarna, jag spolar dem med slangen så dem håller sig lite svala i värmen. Sen går jag in med dem när dem ska äta och så sitter jag inne en stund så dem får vila efter maten. Och sen går vi ut igen.
-
Dem första nätterna var Flisan ganska orolig och skällde för minsta lilla ljud, hon är ju inte vad vid "våra" ljud här. Men nu har hon vant sig lite mer och sover hela natten.
-
Fler bilder kommer så smångom på de små liven.
-
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej pa er!
    Du ska veta vad jag langtar hem till er!
    Visst e det underbart har och varmt, men hemma ar bast!!!1
    Hoppas att var lilla flicka ar snall och manga kramar till dig vh puusss pa nosen till Gucci pojken samt var lill fis!
    Underbart at se korten!
    Kram fran Ninna och Mats

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Ja, det stämmer som det sägs "borta bra men hemma bäst" Vi saknar dig oxå! Ta hand om er!

    Kram

    SvaraRadera