fredag 23 juli 2010

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Idag tog jag fatt i ytterligare 2 väntande projekt :o) Härligt! Blir så glad av att pyssla och syssla, är som balsam för själen för mig. Det ena projektet var att påbörja bordet som ska stå i uterummet tillsammans med de svarta stolarna jag har visat. Först ska det slipas till och sen målas med svart lackfärg. Likaså hade jag en liten byrå ståendes som jag köpt på loppis som jag oxå vill måla i svart lackfärg.

Bordet före målning med iläggningsskivan.

Den gulliga lilla byrån.

Kära sambon kom hem och hjälpte till lite med slipningen.

Gucci ville klart oxå hjälpa till. :o)

Här målar jag (och Gucci) för fullt.

Bordet halvfärdigt.

Fick målat iläggsskivan och slipat nästan hela byrån oxå, men det fastnade fullt med flugor på det nymålade. :o( Så nu får det torka inatt sen kan jag slipa av det imorgon, och sen måla igen och resten FAST inomhus. :o) Känns iallafall jätteskönt att ha börjat, och nu börjar det bli dax att leta snygga dynor och gardiner till uterummet. Längtar till jag kan sitta där och bara njuta.


Efter jag målat gick jag in och åt, det blev lax med grönsaksröra, ris och gräddfilssås *mums* Så nu är jag ganska mör, blivit alldeles för sena nätter denna vecka. Tänkte sätta mig i soffan o mysa lite med sambon till en bra film, kanske blandar till en Mojito oxå...vem vet :o)


Ha en underbar helg nu alla.


Kram

gif-banner 250x120tavling


2 kommentarer: