söndag 4 juli 2010

Trädgårdsarbete i stora lass!

-
Det är mycket trädgårdsarbete nu, gäller att passa på när vädret e så fint. Dessutom så växer det så det knakar, iallafall ogräset *hrrrmmppff*. Jag älskar att påta i min trädgård, det otacksamma är att innan jag hinner klart i ena änden så börjar det växa tillbaka där jag började. Men för övrigt har vi en underbar trädgård, lummig och fin.



Jag har i år investerat i en ogräsbrännare *yippie* Har pratat om detta nu i några år, för min kropp klarar inte av att sitta och ta allt för hand mer. En anledninge till att det inte blivit av tidigare är av två huvudanledningar, ett: de två sista somrarna har jag mått så dåligt att jag nästan bara suttit inne. Och två: Jag trodde dem var dyrare än vad dem faktiskt är. Jag köpte min på Bauhaus och den kostade 199:- och sen kostar gastuberna 49.95 och de vara lääääääääänge.



ogräsbrännaren

Här har jag bränt med min brännare och sen hackat och sen räffsat,
visst blev det fint.

Sätt dit lite dekoration och växter

Lite mer blommor och två hundar så blir det superfint :o)

Det lilla rosa ni ser är en platta...

När jag var klar med rensningen blev det så här fint. Frank t o m frågade när han kom hem,
-Har vi plattor där?

Formklippning är också kul. Dettsa ska föreställa ett hjärta :o)

Droppar är också fint.
-
Vår tomt från början till slut är ca 50 m och båda sidorna är täckta med rabatter som måste rensas, vissa mindre och vissa bredare. Sen kortsidorna är ca 22m, och på den ena sidan e det häck (och ogräs under såklart) och andra sidan är ca 5m bred som ska rensas. Detta innebär att jag har totalt 225m att rensa ogärs ifrån. Utöver det har jag klart andras ytor oxå som måste rensa, så det är MYCKET jobb. Och trots att jag njuter av trädgårdsarbetet så skulle jag behöva lite hjälp, får inge hjälp alls! :o( Tror nog jag ska ta och ringa en ung sexy arbetsvillig trädgårdsnisse som jobbar utan tröja och för lite pengar, tror ni inte det blir fart på min gubbe då? *hehe*

Jag har jobbat hela dagarna hela denna vecka, och trots att jag knappt kan vända mig eller gå upp ur sängen p g a smärtor så mår jag ändå hyffsat. Är så tacksam att jag kan vara ute å påta denna sommar. Jag är helt sönderbränd och sönderrivning på armar och ben från att klippt taggbuskhäcken (som jag avskyr! Hemsk!!!) och rensat bränn nässlor, dessutom råkade jag bränna mig på den nya ogräsbrännaren. *suck* Sen har jag blåmärken på de mesta konstiga ställen, men ändå ger det mig lugn. Känns fantastiskt att få det fint. Hoppas vädret håller i sig nu så jag hinner bli klar så jag kan ta mitt broderi och sätta mig och njuta av solen snart, för denna bleka kropp behöver verkligen sol. *haha*

Kramizar

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du ar vannen!!!!
    Det blev ju skit fnt!!!
    Kramiz Ninna

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! De e så kul att få fint. :o) Men våra vovvar får man passa för dem ääälskar att gräva, BÅDA två! Busarna!

    Kram

    SvaraRadera