onsdag 14 juli 2010

Vaxpropp?

Jag tror jag har fått en vaxpropp i örat. Känns precis som jag fått vatten i örat och jag hör sämre. Jag köpte något som heter Revaxör på Apoteket, har provat två gånger men tyckte inte det hjälpte. Nu har jag fått låna ett supermedel av en vän som jag provat ikväll. Men det pyste och bubblade i örat så jag vågade inte ha det så länge *haha* får se om jag vågar prova en gång till.

Läste lite om just vaxpropp och hittade något intressant om ett hjälpmedel som ska vara väldigt effektivt och det är vaxljus, och detta kan man använda lite då och då tydligen bara för att hålla öronen rena. Vaxljuset ska tydligen dra ut vaxet från örat på något sätt. Ska absolut titta närmare på detta.

Har ni haft vaxpropp? Hur visste ni att det var det och vilket hjälpmedel funkar bäst? Hjälp mig gärna, för att gå till doktorn är det sista jag vill.

Kram

1 kommentar:

  1. Fast det är många forskare som är skeptiska till att vaxljus faktiskt fungerar i det syftet. Många kallar det humbug helt enkelt. Jag är också lite skeptisk. =)

    SvaraRadera