fredag 23 juli 2010

Vovvebad!

Tänkte jag skulle dela med mig av de produkterna jag använder när jag badar Gucci, K9 heter dem. Jag tycker dessa produkter är jättebra, luktar gott och ger en fin och glansig päls. Dessutom är dem gjordapå Aloe vera som har vårdande och läkande egenskaper. Man kan även använda dem till katter och säkert till andra djur med. Jag använder ALLTID både schampo och balsam till Gucci av många anledningar, och jag tycker att alla borde göra det OAVSETT ras, lång el kort päls, fin el grov päls m.m. Varför? Jo:

* Vårdar pälsen.
* Ger en glansigare päls.
* Pälsen blir mjukare.
* Pälsen blir mycket lättare att reda ut.
* Pälsen får inte lika lätt knutor och tovor även lång tid efter bad.
* Smuts fastnar inte lika lätt.
* Nästkommande bad blir enklare eftersom smutsen inte sitter lika hårt.
* Pälsen kan stå emot yttre "nedbrytning" lättare eftersom den har ett skydd.
* Du behöver inte bada lika ofta (såvida inte hunden är en grispelle som Gucci *haha*)

Det finns säkert fler fördelar som jag inte kommer på just nu. Tänk bara på hur vi vårdar vårt eget hår. Men ett bra foder tillsammans med ett bra schampo OCH balsam ger en fin päls oavsett korthårig el långhårig hund. Så jag vill verkligen rekommendera detta märket. Finns även spraybalsam har jag sett vilket kan vara bra för otåliga eller extra lätt-tovade hundar. Finns i nästan alla djuraffärer. Lycka till. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar