tisdag 10 augusti 2010

JAG BEHÖVER ER HJÄLP!!!

***
Snälla ni, läs och hjälp!!!

Dessa två fina gosiga kissar behöver ett hem. Dem bor för närvarande hos Gabi och Ewa, men dem har redan huset fullt (5 kissar). Och inte bara det, det är inte alltid så lätt att få äldre katter att acceptera varandra. Hade jag själv inte haft huset fullt hade jag inte tvekat en sekund, men det får tyvärr räcka med djur för min del. Så snälla snälla, jag ber er...Gör vad ni kan för att hitta ett hem hos någon djurvänlig själ till dessa små liven!!!

Läs Ewas beskrivning:

Kuba c:a 1-1,5 år kastrerad herre, en tämligen hemkatt som blivit utkastad, och som bara bad alla på sina 'bara knä' - "ta mig hem, ta mig hem!...", vilket vi har åhörsammat ("har man 5 katter, kan man lika väl ha 6...")

Och Robin nu c:a 2,5 mån ung pigelin, en son till 'Mamma', en av Gabis utekatter...
Som c:a 4 v. gammal försökte han ensam och på vacklande ben ta sig över 2 körbanor från "restaurangen" till bil-inhängnaden, vilket Gabi av händelse bevittnat och bara inte kunde oberört titta på!...

Båda 2 är rumsrena, lätt formbara och rätt så lydiga - exvis redan nu vet de att de inte får sitta på bordet, vasken eller spisen.
De är mkt samspelta med varann, samt mkt sällskapliga och kelna - riktigt fröjd!...
Helst borde de inte delas, utan borde hamna i samma hem - helst UTAN andra katter, eller eventuellt med mycket unga och lika formbara katter som de själva.






Titta vad söta!
Jag har tyvärr inga större bilder i nuläget. Men om du vet någon eller är intresserad så kontakta antingen Ewa eller mig så snart du bara kan.


ewa.domaradzka@bolina.hsb.se

eller

2 kommentarer:

  1. Hjärtligt TACK, kära Nina, för din hjälp!...
    Hoppas på det bästa!

    Har precis skickat en del större bilder, imorgon fortsätter jag med andra, så att du får välja de som passar bäst.

    Hoppas på ett fint och fridfullt hem åt våra nyaste älsklingar, som tyvärr inte vunnit hjärta hos våra "Oldies", dvs 4-7 år gamla konservatister... Shame on you, egoister miau miau!...

    SvaraRadera
  2. Ja, klart jag hjälper så gott jag kan. Nu håller jag tummar och alla fingrar och alla tår för att vi ska hitta ett hem till dem små liven.

    Kram

    SvaraRadera