onsdag 4 augusti 2010

Jag skulle egentligen...

***
...fortsatt med städningen idag. Hann ju med vardagsrum, toalett och halva sovrummet igår. Sen tvättade jag en himla massa med maskiner tvätt och lite annat smått och gott. Riktig storstädning är det nu som gäller, damma allt (väggar, tak m.m.) torka allt, vattna blommor, tvätta allt (kuddar, fodral, filtar m.m.)...ja, i stort sett allt utom fönsterputsning. Så det tar ju lite tid. Jag skulle som sagt fortsatt med städningen idag, men har fruktansvärt ont i min höft. Haft det ett tag nu ju och troligtvis eftersom inte kroppen fått vila ordentligt så har det inte blivit bättre. Kunde inte vända mig i sängen inatt och kom knappt upp ur den imorse.
*
Dagen börjar iallafall alltid med att alla djuren ska få mat, Gucci först sen Vilze, Gizmo och Saga tillsammans. Efter kissarna ätit, tvättade dem sig och gick och la sig...allihop i vardagsrummet. *haha* dem njöt väl av att det var städat och dem slapp en massa katthår överallt *haha.

Vilze gäspar :o) Här på tv'n brukar han placera sig. Ser ni tassavtrycken på min nystädade tv *suck* hopplöst. :o)


Gizmo la sig i nydammsugade klätterställningen, jag väckte honom stackaren.

Och Saga nannar gott i Snobbenhuset. *haha* hon skulle bara veta att det är hundar på hela huset.
*
Jag bestämde mig iallafall för att gå ut och bara ta det lungt idag. Så jag satte mig i solsängen och njöt, solen kom och gick men det var jätteskönt ändå. Framför allt att bara tillåta sig själv att göra ingenting, jätteskönt. Satt och bläddrade lite i kataloger och sen broderade jag en stund, något jag inte gjort på läääänge.

Titta mina fina nya solsängar.

Sambon kom hem efter jobb och gjorde mig sällskap en stund innan han skulle iväg på nya "äventyr", repa med Candix.

Gucci äter pinnen.

Och efter pinnen blir man törstig ju.

Här är det broderiet jag satt med idag. Blev tyvärr en jättedålig bild och man ser inte färgerna så tydligt. Men det är iallafall en löpare i linne, har tre st jag ska göra. I original mönstret ska det vara röda toner men jag ville anpassa dem till mitt kök, så nu använder jag gröna nyanser. Får lägga upp när jag blivit färdig, fast det kan ta tid. *haha* Har många broderier på gång samtidigt och väljer lite efter humör vilken jag ska brodera på. Väldigt kul och avkopplande iallafall.
*
Får se om jag orkar och klarar av att sluföra sovrummet idag, Colin kanske kan hjälpa mig med dammsugningen iallafall. Hade varit skönt att slutföra det, sen har jag kök och hall (som sitter ihop) kvar här nere. Imorgon är det iallafall dax att repa, ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram


4 kommentarer:

  1. Fasen va dina katter måste trivas med alla bekvämligheter! (garvar fortfarande åt BOSSE) hahahaha
    solsängarna e ju kanon, jag vill MÄÄÄÄÄÄÄ!!! ;)
    Jag fick en idè, vi drar till Kanarieöarna du o jag om några år o sjunger oss fram, så kan gubbarna komma o hälsa på oss när vi har tid *ler*
    oh så gott med värme o så lite partaj förstås ;)
    vore nåt va? kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Dina möbler är jag också avis på!
    Men de skall jag ha i mitt nästa hem....
    Underbara kort och du är så duktig Nina på allt du före tar dig!
    En riktig konstnär!
    Tänk om jag hade sådant tålamod till sånt pill.....
    Underbara kort på Gucci!
    NU LÄNGTAR JAG EFTER ER!!!!
    Abstinens! BIG TIME!
    Må gott och tusen kramar från Ninna med vovvs!

    SvaraRadera
  3. Oh va snygga solsängar, vill haaaa!!!

    SvaraRadera
  4. Frugan: Det där med Bosse är helt underbart, skrattar åt det än idag...och min "lille" påg (som snart fyller 18) rodnar varje gång vi nämner det. *haha*

    Jaaaaa, vilken bra idé. Me likey!!! Åhhhh, vad vi ska gjuta när vi e fria :o)

    Ha en underbar semester nu!
    ______________________________________

    Tack Ninna vännen, saknar er oxå.
    ______________________________________

    Och till er alla, JAAAAAA, love love love mina solsängar. Ni är välkomna allihop för ,mys i dem och paraplydrinkar :o)

    Kramizar till er alla

    SvaraRadera