måndag 9 augusti 2010

Lördagsfix!

***
Hela fredagen gick i lugnets tecken, har ju varit tvungen att "göra ingenting" p g a mitt ryggskott. Så det var precis vad jag gjorde i fredags, ingenting! :o) Men hade som sagt saker som egentligen borde göras, småsaker som handla kattsand, lite mat, muggar till beställningar m.m. Så på lördagen kände jag mig lite bättre så Christel och jag begav oss ut för lite "måsten". Kom iväg ganska sent, men vi behövde båda sova ut och ta det lugnt så vi tog det lite som det kom.
*
Vi började iallafall med att ses på Ekohallen. Där är ju lite av varje, så där kan man spendera lite tid. Så vi strosade lite och jag fick köpt lite av varje som behövdes, kattsand, tops, pads, schampo, kattmat, hundmat m.m. Jag hittade även Jalusier som jag planerat att köpa till uterummet för halva priset till min stora lycka. Så det blev till att ringa hem och få Colin att ta måtten.


Snygga va? :o) Nu har jag valt en annan färg, espresso. Dem är nästan helt svarta, men annars är det samma som på bilden. Visar er bilder när jag fått upp dem på plats.

Christel i bilen utanför Ekohallen.

Sen körde vi till Ikea en sväng.

Och sist in på Ilva och Espresso house för en go kopp kaffe som vi tog med oss. :o)
Därefter körde vi hem till mig, packade upp och satte oss ner med vårt kaffe och tog det lugnt innan det var tid att fixa maten.

Gucci fick ett nytt ben idag, håller det som en cigarr *haha*

Sen fick han verktyg, snickarens påg måste ju ha verktyg så klart. *haha* Kolla in nosen, en otålig Gucci som vill ha tillbaka sina leksaker. :o)

Vi hjälptes åt att fixa maten som blev tacos *mums*

Placerat oss i soffan och ska äta och kolla film.

Gott
Det var en jätteskön lördag, lugn och mysig precis som en lördag ska vara. Det blev ganska så sent och Christel begav sig hemåt precis lagom till Frank kom hem från sin spelning. Fler sådana här mysiga lördagar ser jag fram emot.
Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar