fredag 6 augusti 2010

ont ont ont...


Har väldigt väldigt ont i min rygg och mina höfter, troligtvis ryggskott. Alltså inflammation i ryggen. Svårt att röra mig, hugger och låser sig i vissa lägen. Enormt jobbigt OCH frustrerande, har massor jag vill och behöver göra!

Är inte speciellt glad för tabletter så jag försöker klara mig utan, men till natten tar jag Panodil...hjälper mot inflammationen oxå. Sen har jag ju mitt kära vetebälte som jag värmer i micron, jätteskönt!

Har inte kunnat göra mycket varken igår eller idag, men igår var jag iväg och repade. Efteråt hade jag så ont att jag mådde illa,kändes som jag skulle tuppa av. Så när jag kom hem masserade Frank in liniment och så satte jag på vetebältet. Smärtorna blir så stora att man känner sig avtrubbad, kroppens försvar ju. Men jag känner mig helt vimmelkantig och yr.

Läste precis på nätet att spikmatta är bra mot ryggskott så det ska jag absolut prova ikväll, har precis den mattan som de rekomenderade hemma redan ju.



SPIKMATTA:

De 6000 akupressurpiggarna på Shakti spikmatta och de 600 på den Svenska Spikmatta gör mattorna till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning. Spikmattorna frisätter stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Ditt välbefinnande kommer att öka vid regelbunden användning, både fysiskt och mentalt.

Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen.

Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk mm.



Tog det som sagt väldigt lugnt igår innan jag skulle iväg och repa, la/satte mig i solsängen och broderade lite. För att Gucci skulle få lite sysselsättning när jag var så tråkig, gav jag honom en stor stubbe att "roa" sig med. *haha* den var nog för stor, för efter 10 minuter tog han sitt ben och gick och la sig på en annan plats. *haha*

Mycket att bita i :o)

Hmmm...tar det aldrig slut?

Nä, jag lägger mig här med mitt ben istället.

Kramizar

2 kommentarer: