onsdag 4 augusti 2010

Städedag...

***
...igår, trots att det inte regnade. :o) Men vädret var halvtaskigt så det passade perfekt, behövde verkligen städa.

Så jag satte Europe på hög volym och satte igång. :o) Musik underlättar verkligen när man städar.

Vardagsrummet klart.Vi ska ju, precis som med toaletten, totalrenovera storarummet. Golvet ska rivas upp och gjutas om, ligger trägolv och väntar. :o) Nya fönster, nya tapeter sen nya möbler m.m. Just nu agerar halva rummet garderob, står två garderober och en stor skoställning för att vi inte har någon annan plats. Men det kommer ;o) så är det med renoveringsobjekt ju.

Kista i storarummet, är lite svag för kistor *hehe* Har några st, bl a en enormt stor som jag fick av Gert i julklapp ett år. Ja, förresten...den som står i uterummet. Har jag inte visat den? Annars ska jag göra det en dag, den är från samma år som Titanic sjönk...lite kul. Min yngste påg skulle skoja med en kompis och sa att den var från Titanic, *haha* kanske inte så smart "lögn". Iallafall, den svarte på bilden hade jag tänkt fixa till. Men än sålänge får den fungera som förvaring.

Fick "hjälp" av Gucci med städningen :o)

Och Saga ville oxå hjälpa till. Undrar hur hon har tråcklat in sig här och lyckats få svansen under dammsugaren? *haha*

Här kommer en bild som jag lovade på de fina kuddarna jag köpte till utesetet, visst blev det fint. :o) Ska sättas upp en segelduk oxå snart, fungerar lite som markis.

Hade ju några filmer hemma, visade ju den ena häromdagen. Vi hade även denna som vi oxå har tittat på. Oxå en trevlig film, romantisk komedi med lite kloka tankar bakom. Sandra Bullock gillar jag jättemycket, och hon spelar ofta lite småknasig så även här. Absolut en sevärd film, underhållande.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar