tisdag 31 augusti 2010

Veterinärbesök!

***
Var hos veterinären med Gucci idag. Kommer ni ihåg jag berättade att han kliade sig, var ju och köpte ohyreschampo och han fick genomgå en kur med det först. Sen lät jag hans hud vila så han skulle få chans att återfetta huden, men tyvärr så fortsatte han klia sig så jag bokade tid för honom. Han har även fått kladd i örat på sistonde så veterinären fick kolla på det oxå. Det visade sig att han hade rävskabb, vilket jag faktiskt misstänkt. Här springer mycket räv här ute i fälten, så antingen har han fått det från naturen så att säga eller så har någon annan vovve här överfört det när dem har lekt. Så nu blir det till att prata med alla grannarna vars hundar Gucci lekt med så det inte blir rundgång på detta. Detta kan tydligen oxå sprida sig till öronen så det har det troligtvis gjort. Så nu ska Gucci badas två gånger i veckan med specialschampo, plus att jag fått medicin mot skabben. Likaså ska han få öronmedel två gånger om dagen i 14 dagar.

Jag går till Veterinärgruppen här i Tygelsjö, ganska nyöppnad klinik men underbar personal. Kan verkligen rekommendera dem! Klicka på bilden så kommer ni direkt till deras hemsida.

Vi var där ganska tidigt imorse och det blev inte jättemånga timmars sömn inatt. Så efter vi var klara åkte vi hem och åt sen gick Gucci och jag och nannade en stund, jag var helt slut...ja, Gucci med faktiskt. *haha* Och det var såååå skönt att få sova!
*
Lite senare åkte jag iväg till Mobilia för att bl a hämta medicinerna till Gucci. Träffade Christel där oxå och vi tog en kaffe tillsammans. På väg till dit stack jag in om Ica här där jag bor för att hämta ett paket från H&M, där jag bl a hade beställt dessa fina kuddfodral. :o)




Visst är dem fina! :o) Skriver dem för att jag köpte två. H&M har faktiskt jättefina saker till hemmet oxå, inte bara kläder då. Klicka på länken så kommer ni till deras hemsida.

Mobilia köpte jag även en ny pärm till mina texter. Min andra börjar bli ganska sliten och igår på spelningen trillade bladen ur flera gånger.

Söt va. :o) Det går nog inte att ta miste på vems pärm det är i orkestern. *haha* Ser ni, det är jag och Gucci. *skrattar*

I bokhandeln hittade jag även en ny almanacka för 2011. Köpte även denna förra året, tycker den är så vacker. Full av fina färgglada bilder men även kloka och tankevärda små citat/texter.

Sen hittade jag även en bakbok som kan komma till mycket nytta.
*
Så trots allt blev det en givande dag tycker jag:o) Fick gjort en del ju. När jag kom hem fixade jag lite god mat med fisktärningar och grönsaksröra och så tittade Frank och jag på en film tillsammans. En mysig avslutning på dagen. Imorgon ska jag nog bara ta det jättelugnt, är ganska trött och har en förkylning som spökar lite. Känner att jag behöver vila ordentligt. Så nu är det dax för mig att hoppa i bingen.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar