onsdag 27 oktober 2010

Blodprov, parkering och Elvis!

***
Idag skulle jag till MAS för att ta ett blodprov och efter många om och men lyckade jag hitta en parkering relativt nära ingången jag skulle dit. När jag har parkerat och sitter i bilen och plockar ner bilstereon och mina papper knackar en kill på rutan och håller upp en biljett. Då skulle han köra och det var mycket tid kvar på hans biljett, han hade sett mig komma precis och ville ge mig den. WOW, vilka fantastiska människor det finns. Vilken underbar gest. Tänk att så lite kan göra en så glad, underbart!



Sen till något helt annat. Måste bara dela med mig av denna underbara strip för dagen. Jag älskar Elvis (som då skäldpaddan i sista bilden heter) och jag har alla böckerna och tidningarna som finns om honom. I tidningen Metro finns varje dag en strip med Elvis och detta var dagens:

Jag skrattade gott när jag satt och läste den på Apoteket i väntan på mina recept...för det är precis såhär det är. Fråga alla kattägare :o) Vi har tre och jag blir galen på allt katthår *hehe* men det gäller nog många hundägare oxå ;o) Klicka för större bild!

Tyvärr ska Elvis försvinna från Metro, men klicka på länken för att läsa mer om honom, kolla strippar och annat utgivet material som kan beställas.

2 kommentarer:

  1. att parkera på SUS som det numera heter är dyrt...och det är svårt att få p-plats. Vet, jobbar ju där :/

    Hoppas proverna är bra

    kram

    SvaraRadera
  2. Hey sister!

    Ja, det är dyrt och svårt att hitta plats. Parkerar du där varenda dag? Måste ju bli sviiiindyrt:o/

    Ja, det hoppas jag med...får svar om en vecka. Och är det bra ska jag berätta vad det var för ett prov :o)

    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera